Hej,
Jeg planlægger at åbne op mellem køkken og stue, som er en bærende væg. Lejligheden ligger øverst i bygningen og er en gavellejlighed. Er der mulighed for at installere en jernbjælke uden at det ses? Altså at den er indfældet/på en eller anden måde?
Har nogen kontakter til virksomheder, som har tidligere erfaring med bærende konstruktioner i Stockholmsområdet, modtager jeg gerne tips.
Forstår, at der kræves godkendelse og byggetilladelse for arbejdet.
Tak på forhånd.
Jeg planlægger at åbne op mellem køkken og stue, som er en bærende væg. Lejligheden ligger øverst i bygningen og er en gavellejlighed. Er der mulighed for at installere en jernbjælke uden at det ses? Altså at den er indfældet/på en eller anden måde?
Har nogen kontakter til virksomheder, som har tidligere erfaring med bærende konstruktioner i Stockholmsområdet, modtager jeg gerne tips.
Forstår, at der kræves godkendelse og byggetilladelse for arbejdet.
Tak på forhånd.
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Den eneste mulighed for at montere en afvekslende bjælke usynligt, uanset materiale, er at bygge den ind i etageadskillelsen. Det plejer at betyde, at krydsende bjælker skal saves over. Det er særligt svært med stål, da det ikke er let at skrue i det. Om det overhovedet er realistisk, afhænger af de faktiske forudsætninger. Der behøves en bedre beskrivelse for at kunne vurdere det.
Klik her for at svare