Hej, (Ja det er heldigt, at man aldrig har udgivet sig for at være snedker) For her kommer et spørgsmål, som sandsynligvis er dumt. (men jeg må i det mindste udelukke muligheden)
Skal flytte en isoleret hytte, og den skal demonteres af praktiske årsager. (vejbredden 3mtr og således)
Har nu aftalt med en snedker om at demontere hytten og sætte den op. (Knudebjælker 45mm planke) Og isoleret med panel indvendigt. Spørgsmål: Kan det lade sig gøre (efter taget er demonteret) At save ved hvert hjørne med en motorsav, og lave fire vægge, som snedkeren derefter samler igen? Dette for at undgå at adskille panel, isolering osv. i f.eks. væggene. (Har ikke spurgt snedkeren endnu af frygt for "et godt grin") Jeg foretrækker hellere et ekstra udvendigt bræt i samme farve i stedet for at skulle rive hytten fra hinanden til atomer. Taknemmelig for svar.. (ingen hån eller sarkasme tak
)
Skal flytte en isoleret hytte, og den skal demonteres af praktiske årsager. (vejbredden 3mtr og således)
Har nu aftalt med en snedker om at demontere hytten og sætte den op. (Knudebjælker 45mm planke) Og isoleret med panel indvendigt. Spørgsmål: Kan det lade sig gøre (efter taget er demonteret) At save ved hvert hjørne med en motorsav, og lave fire vægge, som snedkeren derefter samler igen? Dette for at undgå at adskille panel, isolering osv. i f.eks. væggene. (Har ikke spurgt snedkeren endnu af frygt for "et godt grin") Jeg foretrækker hellere et ekstra udvendigt bræt i samme farve i stedet for at skulle rive hytten fra hinanden til atomer. Taknemmelig for svar.. (ingen hån eller sarkasme tak
Grundstött
· Halland
· 28 345 indlæg
Det lyder jo skide smart!
Skær diagonalt i hjørnerne.
Derefter stiller du væggene op på det nye sted med en centimeterbred sprække og fylder sprækken med fugeskum.
Færdig!
Det burde jo kunne fungere, jeg ser ikke nogle større problemer.
Men knudetømret? Knuderne bliver vel bare til brænde selvfølgelig,
og det dækker du med knudebræt.
Og for at klare vejbreden på tre meter, måske det er nok at dele i to diagonalt liggende hjørner.
Interessant projekt. Ovenstående er jo kun spekulationer selvfølgelig...
Du skal rapportere, hvordan det går. Med fotos!
Skær diagonalt i hjørnerne.
Derefter stiller du væggene op på det nye sted med en centimeterbred sprække og fylder sprækken med fugeskum.
Færdig!
Det burde jo kunne fungere, jeg ser ikke nogle større problemer.
Men knudetømret? Knuderne bliver vel bare til brænde selvfølgelig,
og det dækker du med knudebræt.
Og for at klare vejbreden på tre meter, måske det er nok at dele i to diagonalt liggende hjørner.
Interessant projekt. Ovenstående er jo kun spekulationer selvfølgelig...
Du skal rapportere, hvordan det går. Med fotos!
Rigtigt taknemmelig Hr: Forumgud....Nu mangler jeg bare at finde ud af, hvordan man skal skære taget og evt. teknikken med at løfte "ombord" eller af det. (må nok leje noget løfteværktøj el lignende)
Du kan være sikker på, at Karl-Jonas vil sende billeder til Dig
Endnu en gang Tusind tak for Dit svar (sådan nogle som Du skaber taknemmelige begyndere i forumet)
Du kan være sikker på, at Karl-Jonas vil sende billeder til Dig
Endnu en gang Tusind tak for Dit svar (sådan nogle som Du skaber taknemmelige begyndere i forumet)
Jorasatt,,,,det findes el indraget....Regner kold med at svigerfar tager de stykker med skarvning etc.
Grundstött
· Halland
· 28 345 indlæg
Vent med taknemmeligheden, indtil skuden er i havnKarl-Jonas sagde:Rigtigt taknemmelig Hr: Forumgud....Nu mangler det bare at finde ud af, hvordan man skal kløve taget og evt. teknikken med at løfte "ombord" eller af det. (må nok leje noget løfteværktøj el lignende)
Du kan være sikker på, at Karl-Jonas vil sende billeder til dig
Endnu en gang tusind tak for dit svar (sådan nogle som du skaber taknemmelige nybegyndere i forummet)
Og for resten, hvordan gør du med gulvet

I aften skal vi se lidt på, hvordan ledninger og andet går,,,,vender tilbage med "vilde brøl" om, hvordan en nybegynder tænker samt arbejder. Det her skal f-n i havn....
Skærer nok gulvet og så må der blive en pæn afdækningsliste over det skårede sted, hvis det er nødvendigt. (Godt at I er med i god tid, føles som om man skriver lidt historie....Dette da Jabo-stugan som byggede den, aldrig havde "tænkt på sagen
)
Skærer nok gulvet og så må der blive en pæn afdækningsliste over det skårede sted, hvis det er nødvendigt. (Godt at I er med i god tid, føles som om man skriver lidt historie....Dette da Jabo-stugan som byggede den, aldrig havde "tænkt på sagen
Tag taget ned, fjern gavlene et stykke, og stil boden på siden, en friggebod er vel ca. 2-2,10 høj ved tagfoden.
Du skal sandsynligvis bruge en lastbil med en ordentlig kran.
Du skal sandsynligvis bruge en lastbil med en ordentlig kran.
Klik her for at svare