Kan det ikke lade sig gøre at slibe og polere marmorpladerne? Det ville se meget flottere ud. Dekorplast kommer desværre til at se ud som netop plast, og ved kanterne, hvor plasten skal foldes rundt, bliver det aldrig pænt.
Jeg forstår, at det koster mere, fordi man nok er nødt til at fjerne bordpladen og de omkostninger, der følger med, men tag en plade om måneden, og så kan du male/tapetsere rummet om.
Om plastikken skader stenen (som var dit egentlige spørgsmål) tør jeg ikke svare på.
Jeg forstår, at det koster mere, fordi man nok er nødt til at fjerne bordpladen og de omkostninger, der følger med, men tag en plade om måneden, og så kan du male/tapetsere rummet om.
Om plastikken skader stenen (som var dit egentlige spørgsmål) tør jeg ikke svare på.
Jeg rev noget hvid plastik af, som tidligere ejere havde sat på mine marmorgulvbrædder, de var virkelig flotte nedenunder. De havde sandsynligvis sat plastikken på, fordi de ville have hvide gulvbrædder... Det var ikke pænt med hvidt, syntes jeg. Nu er jeg tilfreds. Ingen skader på mine fra plastikken i hvert fald. Ægte Marmor fra -53 er pænere end fusk
OK jo det var nok et spørgsmål om omkostninger, der spillede ind her. Overvejede at skifte alle marmor-vindueskarme af Estremoz ud med Bianco Carrara tidligere (vi bor i en villa med op til 20 vindueskarme), men det blev meget dyrere end dekorplasten (og hvad skal man gøre med de gamle udskiftede Estremoz vindueskarme? Gemme dem?) Derfor tænkte vi i den retning, hvor vi både sparer penge og bevarer de gamle værdifulde marmorsten og frisker udseendet op (måske bliver det et dårligere resultat end rigtig Bianco Carrara, men omkostningen spillede ind her). Måske efter nogle år, når vi er blevet trætte af Carrara plasten, vil vi fjerne plasten igen nu, når vi har fået bekræftet, at marmorstenen ikke tager skade af dekorplasten.
Senest redigeret:
Klik her for at svare