Hej!

Vi har en eksisterende garage/opbevaringsbygning. Den skal nu udvides med endnu et opbevaringsrum. Der skal ikke være en mellemdør mellem det nye og gamle opbevaringsrum. Det gamle opbevaringsrum er bygget på almindelig vis med gipsplade indvendigt samt dampspærre, isolering, vindtæt lag samt udvendig beklædning. Det jeg nu undrer mig over er, hvordan jeg skal lave dampspærren i den nye bygning, når den forbindes med den gamle. Jeg tænker, at det måske ikke er så godt at have dampspærre fra den nye side, væggen bliver vel for tæt? eller? Fugtproblemer??

Det ville være godt, hvis nogen kunne give gode råd om, hvordan man gør det, så det ikke bliver forkert og skaber fremtidige fugtproblemer. Samtlige rum skal holdes varme, 10-20 grader om vinteren.

Tilsyneladende en svær ting dette i.o.m at ingen har svaret hidtil. Eller har jeg kort tålmodighed ?? :)

Gør som vanligt med dampspærre osv med de vægge, der ikke støder op til garagen. Fjern dampspærre m.m. i den væg, der støder op til tilbygningen, den bliver jo som en helt almindelig indervæg.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.