Hej, vi udskifter overfladerne i soveværelset, hvor væggene er ydervægge. Har forstået, at man bør sætte en dampspærre inden for gipsen. Har også set, at man bør sætte spærren et stykke "inde" i isoleringen for at undgå punktering fra søm fra billeder mm. Men hvordan skal man lykkes med at sætte den inde i isoleringen? Så får man jo isolering på begge sider, og det er vel ikke godt? Buggaren

Hvis du ikke efterisolerer, behøver du ikke dampspærre.

Larsa sagde:
Om du ikke tilægsisolerer skal du ikke behøve dampspærre.
Tak, nej ingen tilægsisolering. Udskifter overflade, som i øjeblikket er bygningsplade (typ hård masonit), med gips. Og tror ikke der sidder dampspærre idag. Men ved ikke. Tænkte at det ikke kunne være forkert at sætte, men måske bliver det for tæt?

Da skal du ikke have ngn plast, t kan blive omvendt, at den skaber problemer i stedet

Nu har vi revet ned plader, og indenfor sidder der en tynd plast. Ikke aldersbestandig plast. Byggerne mener, at denne plast skal sidde tilbage. Ser ud til mest at have været for at holde isolering på plads. Og ikke specielt tæt. Men måske bedre at fjerne den?

Nja, svært at sige. Man brugte plast, der ikke var af samme kvalitet som i dag for et antal år siden.

Jeg ville sige, at hvis der er plast som original, behold den. Ellers skal man ikke supplere med plast, medmindre man ændrer konstruktionen. Det er altid vanskeligt at ændre fungerende konstruktioner, specielt hvis man ikke har mulighed for at ændre hele huset....

Hej. Har en morbror som er bygningsingeniør som jeg spurgte, da jeg renoverede mit forrige hus. Et lille hus bygget 1848. Kun træ og ingen isolering. Ifølge ham bør man ikke have plastik i træhuse. Vindpap er en ting, men ikke plastik.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.