Vi skal lægge et massivt grantrægulv i et nybygget hus med gulvvarme. Vi har ikke betonplade, men i stedet et krybekældergulv fra Isolergrund, som er en isoleret, opvarmet krybekælder med undertryk (da den ventileres af en aftræksvarmepumpe). Luften i krybekælderen suges altså ned fra huset ovenover gennem gulvbjælkelaget og ud gennem den almindelige ventilation.

I Gulvbranchens retningslinjer for trægulve på gulvvarme står der, at man skal have en dampspærre under gulvet, hvis man lægger parketgulv på gulvvarme. Vedrørende massivt gulv står der, at "under massive trægulve skal dampspærren bruges i de tilfælde undergulvet kan mistænkes for at transportere fugt, fx plade på jord". Skal man så tolke det som, at man ikke skal/behøver have dampspærre under massivt gulv, hvis det i k k e er mistænkt fugtigt nedenunder?
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.