1,688 læst ·
4 svar
2k læst
4 svar
Dampspærre/Diffusionsspærre sidder forkert?
Har ledt mig igennem utallige tråde her angående et svar på mit spørgsmål, men uden succes.
Et hus bygget i -95, hvor dampspærren sidder som følger:
13mm gips + 145mm isolering mellem 45x145 regler + dampspærre 0,2mm + 45mm isolering + 9mm gnu plade + 80 mm mineraluld...
Dette tyder på, at den sidder for langt ude i væggen? Nogle, jeg har talt med, siger, at man gjorde sådan før, og det har fungeret. Min ambition er at rive gipsen ned indefra og udbedre, hvad tænker I?
Et hus bygget i -95, hvor dampspærren sidder som følger:
13mm gips + 145mm isolering mellem 45x145 regler + dampspærre 0,2mm + 45mm isolering + 9mm gnu plade + 80 mm mineraluld...
Dette tyder på, at den sidder for langt ude i væggen? Nogle, jeg har talt med, siger, at man gjorde sådan før, og det har fungeret. Min ambition er at rive gipsen ned indefra og udbedre, hvad tænker I?
Ved at tage gipsen ned, fjerne isoleringen, skære ned diffusionsspærren. I med ny isolering, på med ny diffusionsspærre. Regle 45x45 og så ny gips. Man skal sandsynligvis fjerne lidt gips i loftet, så man kan få fat i diffusionsspærren fra loftet, så man kan møde disse.
Klik her for at svare