Har ledt mig igennem utallige tråde her angående et svar på mit spørgsmål, men uden succes.
Et hus bygget i -95, hvor dampspærren sidder som følger:

13mm gips + 145mm isolering mellem 45x145 regler + dampspærre 0,2mm + 45mm isolering + 9mm gnu plade + 80 mm mineraluld...

Dette tyder på, at den sidder for langt ude i væggen? Nogle, jeg har talt med, siger, at man gjorde sådan før, og det har fungeret. Min ambition er at rive gipsen ned indefra og udbedre, hvad tænker I?

H
Forstår ikke hvordan du skal kunne udbedre dette indefra? Forklar eller er det mig der tænker forkert?

Ved at tage gipsen ned, fjerne isoleringen, skære ned diffusionsspærren. I med ny isolering, på med ny diffusionsspærre. Regle 45x45 og så ny gips. Man skal sandsynligvis fjerne lidt gips i loftet, så man kan få fat i diffusionsspærren fra loftet, så man kan møde disse.

H
så er jeg med dig.

opfattede de som at du ville tage gipsen ned på men plasten og dit med gips igen.
du kan jo altid lave et hul et sted helt ind til eksist. plasten og føle med hånden om den er fugtig

Ja det har jeg gjort men ingen indikation på fugt. Men så er spørgsmålet, om det er kommet et andet sted fra etc etc. Derfor undrer jeg mig over, om nogen anden har erfaring med denne konstruktion?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.