Hej. Er det ok at have en dampspærre på ydervæg mod badeværelse med tætningslag? Jeg har et 25mm luftspalte/installationslag på væggen (ikke isoleret), så luften vil vel bevæge sig frit derinde ud mod tilstødende rum, hvor der kun er OSB+gips. Hvad siger reglerne?
Mvh
 
  • Synes
Jansson69
  • Laddar…
GVK giver, som det står på siden, ingen anbefalinger om husets konstruktion. Da er det bedre at henvende sig til Säker Vatten som siger, at det skal være netop en diffusionsåben dampbremse bag væg med tætningslag.

Diagram over vægkonstruktion med markering af plastfolie og diffusionsåben dampspærre bagved GVK/BKR-godkendt plade og isolering.
 
J
De aller fleste som har installationslag kører med plasten uafbrudt på ydervæggene, så længe man har foliemembran eller plasttæppe...
 
  • Synes
Bygg55
  • Laddar…
J Jansson69 sagde:
De allra fleste som har installationslag kører med plasten uafbrudt på ydervæggene, sålænge man har folieetanskikt eller plastmatta..
Det er vel aldrig forkert at følge branchereglerne?
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.