P
Har et 1,5-plans hus fra '73, hvor jeg tror, at der kun er dampspærre i væggene på første plan, i mellemgulvet mellem etagerne (gennemtrampningssikring?) samt muligvis i taget på anden etage, men jeg er skeptisk. Lokalplanen definerer overetagen som loft, selvom den (og alle naboernes huse) er indrettet, siden de blev bygget. Jeg har ikke set noget, der tyder på, at der er dampspærre i væggene på anden etage, det lader til kun at være en konstruktion med en tykkere træfiberplade, der fungerer som isolering. I skunkene mod disse plader er der isolering med papir ca. 4-5 cm tykt.

Nu skal vi bygge en større kvist samt indrette en af skunkene til badeværelse (og forhåbentlig sauna i den). Jeg overvejer ikke at have nogen dampspærre i de nye dele, hvad siger I til det?

Hvis vi opdager, når vi begynder med kvisten, at der er plast, monterer vi det også selvfølgelig, og i ydervæggen i badeværelset dampbremse, men skal man også gøre det på skråtaget i badeværelset? Skal vi have dampbremsen også ved saunaen (mod ydervæg)?

Under det nye badeværelse er der et eksisterende badeværelse, bliver fugten så ikke fanget mellem loftet og tætningslaget på det nye badeværelses gulv?

Alle husets vinduer er nye 3-lags samt nyinstalleret FTX.

• Grundplan af hus med fremhævede rum, viser sovrum, badeværelse på 9,9 m² og en bastu.
  • Skitse af husfacade med markeret område til bastu på første sal.
  • Planløsning af hus, viser ny takkupa med markering til sauna.
P
Ingen der har styr på det her?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.