Har monteret dampspærre i loftet. Men læser nu, at man ikke må tape uden at fastgøre en liste udenpå. Helt enkelt må tapen ikke være spændt.

Skal dugen lægges langs med hanebjælken eller tværs over som jeg har gjort?

Hvordan gør jeg? Hvordan gør man?
Kommer til at sidde spredt på cc 300

Tagspær 1200cc

Tak!

• Loftet er dækket med Intello Plus dampbremsefilm, monteret på tværs af spær. Hjørnerne viser byggematerialer og stiger.
surris
W Wallawhoa sagde:
Har monteret dampbremse i loftet. Men læser nu, at man ikke må tape uden at fastgøre en lægte udenpå. Kort sagt, må tapen ikke ligge i spænd.

Skal dugen lægges langs med hanebjælken eller på tværs som jeg har gjort?

Hvordan gør jeg? Hvordan gør man?
Vil sidde spredt på cc 300

Spær 1200cc

Tak!
Hvor læser du det? Selvfølgelig kan du tape, enten det eller klemme sammen samlingerne. Eftersom du sætter spredte siden, vil det ikke ligge i spænd.

surris surris sagde:
Hvor læser du det? Selvfølgelig kan du tape, enten det eller klemme samlingerne. Da du sætter spredt bagefter, vil det ikke være i spænd.
Tak for svar! Der står at reglar/lægter skal sættes for at vægten ikke skal lægges på tapen.

Men jeg antager at vægten ikke bliver så stor med 300mm løsuld, og 230mm mellem spredningen (cc300)

Er det okay?

Den grønne tape er tagspærene

• Rum under konstruktion med synlige træreglar i loftet, foret med dampbremsefolie mærket "Intello Plus", bunker af materialer på gulvet.
  • Synes
multix
  • Laddar…
surris
Ja det er okay.

P
W Wallawhoa sagde:
Tak for svar! Der står at regler/lægte skal sættes for at undgå tyngde på tape-remsen.

Men jeg antager at tyngden ikke bliver så stor med 300mm løsuld, og 230mm mellem glesværket (cc300)

Er dette okay?

Den grønne tape er spær
Ser meget professionelt ud, flot arbejde..

Rejäl sagde:
Ser meget professionelt ud, flot arbejde..
Tak! Håber du ikke var ironisk! 🤔

Det sorte er altså samlingen på lærredet

P
W Wallawhoa sagde:
Tak! Håber du ikke var ironisk ! 🤔

Det svarte er altså samlingen på dugen
Nej det ser rigtig godt ud..

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.