Hej!
Köbt hus og er i gang med at renovere førstesalen. Tidligere ejer har suget alt spån op og lagt dampspærre for derefter at blæse celluloseisolering ind.

Vi har sadeltag med skråtag indvendigt på førstesalen. Vi har revet al tretex ned fra væggene og planlægger at fortsætte med dampspærre, derefter installationslag og osb+ gips ovenpå.

Har været oppe på loftet og tjekket, og de har sat dampspærren oppefra "over" spærrene og tapet grundigt. Så jeg vil selvfølgelig forbinde væggen med tagets dampspærre for at få det så tæt som muligt.
Begyndte at rive taget for at se, hvor de er stoppet, og indser så, at de har rullet dampspærre ned mellem spærrene i skråtaget. Det betyder, at det ikke er specielt tæt mod spærrene.

Mit spørgsmål er så, om jeg bare kan fjerne lidt brædder i taget og tape ny dampspærre mod skråtaget ned mod væggene, eller om jeg bliver nødt til at fjerne den gamle? (På grund af risiko ved at have 2 dampspærrer med materiale imellem)

Lidt billeder af et rum, hvor jeg rev en lille del, og man kan se, at forbindelsen nedad ikke er specielt tæt:

Billede af et loft med åben isolering og dampspærre, der ikke er helt tæt omkring trærammerne. Træplanker ses rundt om konstruktionen. En delvist oprevet væg med synlig dampbremse og isoleringsmateriale mellem træplanker i et loft, viser utilstrækkelig tætning mod spær. Loft med synlige træplanker og en delvist eksponeret dampspærre, som ikke er tæt forbundet med tagspærene.
 
Skal tilføjes, at hvis jeg tilslutter væggående bremse i tagvinklen og sætter en ny på brædderne op ad skråtaget, så bliver det kun det gamle undertag, der kommer mellem 2 dampbremser.

Samt at en af disse dampbremser ikke er meget tæt, tænker også, at bremsen jo er tænkt til at ånde lidt, så måske er det ikke noget problem?
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.