Har en tagbjælke, som kommer til at blive i det nye køkken.
Den ville have været god nok som den er, hvis den ikke havde været limet sammen af flere langsgående brædder/planker, fra siden kan man nemlig se dette, og det ser ikke så pænt ud efter min mening.
Ønsket slutresultat er, at den skal se ud som gedigent træ og gerne i den hvidlaserede stil. Loftet bliver malet med hvidt gips.
Forslag til en pæn løsning?
Eventuelt gælder spørgsmålet også den stående bjælke)
Det afhænger jo delvist af hvilken stil, der skal være på rummet i øvrigt.
Skal det være i den rustikke retning, kan du beklæde bjælken med perlespont, som hvidbejdses.
Jeg havde en lignende bjælke i et hus, og den fik tapet på siderne, samme som på væggene.
Undersiden fik en klarlakeret "vinduesramme", hvilket passede med sokler og vindueskarme og -rammer.
Så hvis du skal have malede vægge, kan du male bjælken i samme farve og sætte en ramme på undersiden.
Jeg havde en lignende i det forrige hus, slog den ind i planhøvlet fyrretræ fordi konen ville have det, 1 uge senere ville hun have den hvid, malede den, 1 uge senere duede det heller ikke, gips og tapet blev det sidste lag. Det due.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.