Fandt ingen klokkeklar forumdel til dette spørgsmål, så jeg tager det her.
Har brug for lidt inspiration. Vil låse min cykel fast mod en støttemur, jeg har. Tænker også at arrangere noget, så jeg kan trække en presenning eller lignende over den fremover, så den slipper for det værste i form af regn og sne.
Det, jeg har brug for lidt tips om, er, hvordan jeg laver en anordning i støttemuren (som er pladsstøbt beton), som jeg kan låse cyklen fast i.
Jeg kunne få en galvaniseret plade, som jeg bukker til og fastgør med to ekspansionsbolte, så jeg får en "øje", jeg kan trække en cykellås igennem.
Overvejer dog, om der findes bedre/smartere/lettere/standardiserede måder at gøre dette på.
Nogen, der har gjort noget lignende, eller bare har tanker generelt, og har erfaringer at dele ud af?
Har brug for lidt inspiration. Vil låse min cykel fast mod en støttemur, jeg har. Tænker også at arrangere noget, så jeg kan trække en presenning eller lignende over den fremover, så den slipper for det værste i form af regn og sne.
Det, jeg har brug for lidt tips om, er, hvordan jeg laver en anordning i støttemuren (som er pladsstøbt beton), som jeg kan låse cyklen fast i.
Jeg kunne få en galvaniseret plade, som jeg bukker til og fastgør med to ekspansionsbolte, så jeg får en "øje", jeg kan trække en cykellås igennem.
Overvejer dog, om der findes bedre/smartere/lettere/standardiserede måder at gøre dette på.
Nogen, der har gjort noget lignende, eller bare har tanker generelt, og har erfaringer at dele ud af?
Garvede øjer med gevind findes allerede, så bor et hul og lim sådan et, hvis du blot vil have et øje. Sørg blot for at have margin, så kæden kan gå igennem.
Taget afhænger af, hvordan det ser ud, men det er omtrent lige så enkelt at bygge en ramme til et plasttag som til en presenning, og hvis det skal holde mere end et år, er det omtrent lige så dyrt.
Taget afhænger af, hvordan det ser ud, men det er omtrent lige så enkelt at bygge en ramme til et plasttag som til en presenning, og hvis det skal holde mere end et år, er det omtrent lige så dyrt.
Tack, insåg precis att det nog blir perfekt med en båtring fäst med två expanderbult (de jag hittade vid snabb googling hade två fästpunkter). Ringen i en sådan är ju stor nog åt mitt lås.Z z_bumbi sagde:Garvade öglor med gängor finns redan så borra ett hål och limma dit en sådan om du bara vill ha en ögla.Se bara till att ha marginal så att kedjan går igenom.
Taket beror på hur det ser ut men det är ungefär lika enkelt att bygga en ställning för ett plasttak som en pressening och ska det hålla mer än ett år ungefär lika dyrt.
Tanken med presenning är inte bara tak utan något som skall täcka cykeln helt. Tänker att jag kan rulla upp den ovanpå stödmuren och rulla ned den över cykeln när den står där. Har inte "råd" med ett tak som hänger över cykeln för mycket då det skulle stjäla plats för bilen. Den biten är dock överkurs och något jag löser senare.
Klik her for at svare