Tak Cheesen - jeg har kun en håndholdt batteridrevet Hitachi 18V rundsav - mit favoritværktøj (selvom jeg har skåret mig i tommelfingeren med den også ;-) ) - så jeg tænker at fastgøre en retskinne med tvinger; tape fin-siden med dobbelt lag maskingtape og hæve savklingen maksimalt - og håbe på det bedste, eller hvad?

Rickard.
Jeg har lært af en mere kyndig end mig, at alle producenter designer deres klinger, så hele tanden skal gå gennem materialet. Derefter afsluttede han med at sige, at det ikke betyder, at det fungerer bedst i alle situationer, så har man mulighed, er det klogt at lave nogle testsavninger.

• Synes
MickanV
  • Laddar…
Cheesen
Rickard. Rickard.ag sagde:
Jeg har lært af en mere erfaren end mig, at alle producenter designer deres klinger, så hele tanden skal gå gennem materialet. Så afsluttede han med at sige, at det ikke betyder, at det fungerer bedst i alle situationer, så hvis man har mulighed, er det klogt at lave nogle testskæringer.
Jo, sådan er det, men man skal også tage hensyn til tandens vinkel, hvor det skal være fint. Et så hårdt materiale som kitchenboard er vanskeligt at save i.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.