Vi bor på en gård og er i gang med en del projekter, hvor det ville være en fordel, hvis vi havde en cementblander (bygge hønsehus, pudse på jordkælderen osv osv).

Hvad bør man overveje, når man køber en cementblander? Er der forskelle, der gør nogle bedre end andre? Spiller det en større rolle, om vi køber en spritny fra f.eks. Jula eller finder en på Den Blå Avis? Er der en type/model/mærke, der fungerer bedre, hvis man er nybegynder med cementblandere, og hvorfor?

Taknemmelig for input!

Jeg har den fra Jula og for de penge fungerer den udmærket. Det man kan klage over er lydniveauet på den, lidt vel højt og støjende hvis man sammenligner med proff modellerne.

• Synes
thenail
  • Laddar…
M
Julas fungerer godt for pengene som sagt. -Men- Finder du en brugt på blocket af modellen "Atika rapid" eller "Atika profi" så køb! Er den ikke slået i stykker eller udsolgt, så har du en meget bedre maskine for mindre penge. Disse modeller har trinløs indstilling af blandingsvinklen, har komponenter af høj kvalitet, og der er reservedele tilgængelige.

Jeg har Biltemas, fungerer godt.
Fed dog ikke tandkransen som det står i instruktionerne!

Jeg har en billigere attika som kostede ca. 3.000 da jeg købte den på K-rauta.
Den har siden da blandet mindst 10-15 m3 for mig og mere for mine bekendte.

Det er nok en af de bedste bygningsinvesteringer jeg nogensinde har gjort.
Det eneste jeg værdsætter højere sådan umiddelbart er kap- og geringssaven samt skruemaskinen.

Jeg har en Julablandemaskine, deres største. Et polsk mærke, kan ikke huske hvilket. Har fungeret godt bortset fra, at beskyttelsesplasten over kontaktknappen løsner sig ret hurtigt, så den er ikke længere sprøjtesikker.

Man skal sørge for at efterspænde møtrikker og skruer af og til. Jeg har heller ikke smurt den. Jeg tror, man skal undgå fedt i miljøer med stendamm.

...det kaldes i øvrigt betonblander, eller i dette tilfælde fritfaldsblander - på lægmandssprog tombola. Du skal blande beton af sand, grus og måske sten. Limet der binder det hele sammen, er cement.

Et tip til at holde blanderen ren er, at du efter afsluttet arbejde lader nogle ordentlige skovle grus eller makadam køre rundt med nogle spande vand. Hæld vandet ud og fyld nyt et par gange, indtil det vand du hælder ud, er næsten klart.

Hvis du skal blande rigtig meget, så rengør blanderen indimellem.

Senest redigeret:
Du skal undgå den franske jeg købte på Bauhaus.
Den er ret enkel at reparere og det er heldigt for jeg skal bruge 4-5 minutter på det omtrent hver 3dje blanding.

Hvis du skal blande lidt større mængder, sørg for at det er en motor med lidt styrke i. Har måtte skifte en lille svag en købt på Jula, mod en større stærkere fra Hornbach.

På den lille udløste overophedningsbeskyttelsen efter ~25-30 sække. Den fra Hornbach har kørt som et ur.

Jeg har plaget en blender fra Jula i flere år nu, ser ud til at fungere udmærket. Men, jeg ville ønske mig en større blender, hvis jeg handlede i dag. Ville nok købe den største, som Hornbasch har i sortimentet, hvis jeg handlede nu.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.