Hej!
Jeg vil købe et par plader af nedenstående type. Den behøver ikke at tåle konstant fugt, men den skal kunne spartles, være let, stiv og tykk som denne (4-5cm). (Nedenstående model har en bred kerne af cellplast og skaller af glasfiber og cement). Findes der alternative produkter på markedet med en mere fornuftig pris?
Bauhaus har et billigere alternativ, der hedder Ultrament. Samme type plade, men billigere end f.eks. Jackon/Lux. Dog ser det ud til, at den ikke findes i hel plade, så man må sammenføje den.
Er billedet ovenstående fritstående vægge til et brusehjørne? Ingen reglar eller andet for at få det stabilt?
Er nysgerrig for vil bygge noget lignende i fremtiden, og så afslutte med en glasdør mellem dem i åbningen, og for det ser jo rigtig godt ud på billedet, men forstår ikke hvordan det holder.
Er billedet ovenstående fritstående vægge for et bruseniche? Ingen regler eller andet for at gøre det stabilt?
Er nysgerrig for vil bygge noget lignende i fremtiden, og så afslutte med en glasdør mellem dem i åbningen, og for det ser jo rigtig godt ud på billedet, men forstår ikke hvordan det holder
Ja og nej. Væggene kan ikke bare fastgøres som billedet viser, uden de skal have en anden tilsluttende konstruktion som støtter. Her ser du slutresultatet. Jeg som er tømrer så disse vådrumsplader, da de kom til markedet for 16-17(?) år siden, men har aldrig arbejdet med dem selv. I mit tilfælde skal jeg ikke arbejde i badeværelset, men bygge en anden ting. Med tanke på hvor dyre disse plader er, kan man overveje om ikke en reglet væg alligevel er bedre, og nemmere.
Spontant tänker jeg, at man kan lave egne... Eller lime fliserne på cellplast i stedet...
Er det lignende som billedet du tænkte at lave?
ja måske. Jeg skal ikke flise, bare få en overflade og så male. Dog vil jeg have denne cementerede overflade for at få bedre holdbarhed. Spartelmasse er ikke nok.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.