Fra en af producenterne (sundolitt) kommer denne tekst:
"Anvendelsesområde:
Facadepladen anvendes som udvendig varmeisolering og vindbeskyttelse udenpå regelstammen i småhuse, flerfamiliehuse, kontorbygninger mm. Den kan også anvendes som udvendig tillægsisolering for alle typer af vægkonstruktioner.
Facadepladen har not og fer."
Lycka te´
"Anvendelsesområde:
Facadepladen anvendes som udvendig varmeisolering og vindbeskyttelse udenpå regelstammen i småhuse, flerfamiliehuse, kontorbygninger mm. Den kan også anvendes som udvendig tillægsisolering for alle typer af vægkonstruktioner.
Facadepladen har not og fer."
Lycka te´
Jo men det jeg tænker lidt på er, om det ikke bliver for tæt, dvs at den fugt, der er inde mellem plasten på indersiden og celleplasten på ydersiden, ikke kan komme nogen steder. Eller er det sådan, at celleplasten ånder til en vis grad?
Rigtigt tænkt! Du kan være rolig, celleplasten er tæt, men dampgennemtrængelig. Det bliver ikke for tæt.Ketosan sagde:
Mvh
jeg undrer mig over, om dette er muligt uden risiko for fugtskader:
1. panel (ydervæg)
2. vindpap
3. cellplast
4. asfaltplade
ingen luftspalte får plads, jeg vil altså have asfaltplade som indervæg, fordi jeg fik sådanne til overs.
Takker for svar.
1. panel (ydervæg)
2. vindpap
3. cellplast
4. asfaltplade
ingen luftspalte får plads, jeg vil altså have asfaltplade som indervæg, fordi jeg fik sådanne til overs.
Takker for svar.
Klik her for at svare