MartinH sagde:
Hejsan,

Angående HH Celcons produkter: Jag pratade med vår f.d. byggentrepenör som byggde vårt Ytonghus under 2003 och som nu p.g.a Ytongs "problem" bygger i HH's produkter. Hans åsikt är att Ytongs element är bättre då de är af lidt højere kvalitet (hårdheden i materialet) hvilket gør at når man sætter elementerne så sprækker disse ikke lige så let i bunden som HH's gør. Men som han sagde - "Der findes jo reparationsmørtel" :-)
Har du nogle fine billeder af dit byggeri som du kan dele med dig på byggahus.se?? Ville være sjovt at se.
 
Ikke alle har en privatskreter ;)

Stilfuldt værre - så faktisk dette på en tråd der hedder hjemmesider....Det blev ikke sten vægge indendørs?

Hvad kostede den del som vedrører Ytong helvægge? Ville sætte pris på en prisindikation for materiale/montering/puds.

Jeg synes, at Dorocells løsning virker genial, men den har ikke de samme brandeegenskaber som Celcon/Ytong.
 
Hej igen.

Jeg kan desværre ikke fortælle dig, hvad vi måtte betale for kun Ytongen. Vi købte en færdig byggesæt fra Örementhus, og vi fik ikke specificeret, hvad omkostningen for ydervægge osv. var. Det jeg KAN fortælle er, at elementerne blev sat på plads over ca. 2 dage med 3 mands byggestyrke + en kranbilsfører med tilhørende bil. Vi taler altså om knap 80 mandetimers arbejde med ydervæggene. Omkostningen for dette bør vel ligge omkring 30-35000 SEKiner. Pudsningen ligger på omkring 30000 SEKiner eksklusive arbejde.

/Martin
 
Der findes et yderligere interessant byggesystem Palikka.
Information findes her. http://www.palikka.fi/

Arkitekten Paul Ross bruger dette i mange af sine ekstreme byggerier.
 
MartinH sagde:
Hej igen.

Jeg kan desværre ikke fortælle dig, hvad vi måtte betale for enbart Ytongen. Vi købte et færdigt byggesæt fra Örementhus, og vi fik ikke specificeret, hvad omkostningen for ydervægge osv. var. Det, jeg KAN fortælle, er, at elementerne blev sat på plads på cirka 2 dage med 3 mand bygningsstyrke + en kranbilchauffør med tilhørende bil. Vi snakker altså om knap 80 mandetimers arbejde med ydervæggene. Omkostning for dette bør vel ligge rundt 30-35000 SEKiner. Pudsningen ligger på rundt 30000 SEKiner eksklusive arbejde.

/Martin
Respekterer det, kan du afsløre, hvad huset kostede generelt da? Jeg er ude efter prisindikatorer af tilsvarende hus regnet på pris/kvm. I burde i produktionskalkulen have fået en del specificeret. Taknemmelig for alt, du ønsker at dele. Jeg sidder i diskussion med arkitekt, og huset skal blive ca. 270 kvm 1 plan + garage, så det er en del penge, der skal bruges. Deraf alle tanker på dette forum. I har jo bygget i Skåne, hvor det virker til at være mere regel end undtagelse med fine stenhuse. Örementhus virker dog ikke så langt nordpå som Östergötland, og jeg ønsker at køre i egen regi.
 
En ulempe ved Dorocell og Palikkas system er, at man da ikke længere får en diffusionsåben væg, hvilket jo nogle gange fremhæves som en fordel ved stenhuse.
 
hasse_f sagde:
En ulempe ved Dorocell og Palikkas system er, at man så ikke længere får en diffusionsåben væg, hvilket jo nogle gange fremhæves som en fordel ved stenhuse.
Hasse, du har ret. Det er en stor ulempe. Har talt med en ekspert på området. Han anbefalede stærkt Celcon, da man skal gøre så meget efterarbejde på Dorocells indervægge. På Celcon pudser man bare, men på Dorocells skal man jo også sætte op spont eller gips, så det koster mere end det smager måske i sidste ende alligevel. Har nu bestemt mig for Celcon vægelement, så man slipper for alle de tunge løft. Man kan åbenbart få et helt hus med tag på inden for en uge ved hjælp af kran, så det ser ud til at være den bedste løsning. Så bliver det en ren fornøjelse at trække el, sætte op billeder og hylder i det bløde materiale. Dorocell er jo stenhårdt indenfor plastikken.
Her er et godt huslink, som viser i detaljer, hvordan det fungerer.....hem.bredband.net/marhof

Flot hus!
 
Hello all Y-tong elskere. Trods konkursen i januar fortsætter de med at levere. Kommer nok til at gøre det i fremtiden også, og det er jo godt, så der er lidt prispres mellem Celcon og Y-tong. Alt ifølge indviede kilder.
 
Er en rekonstruktion afsluttet, eller er det konkursboet, der arbejder videre? Er de til at stole på?
Er det sådan, at de kun leverer allerede modtagne ordrer, eller tager de også imod nye?
 
Kan ikke forestille mig, at rekonstruktionen er færdig. Det plejer at tage tid. De har sagt til vores arkitekt, at de arbejder videre som normalt, men jeg ville være meget opmærksom, man vil jo ikke binde et byggeri til ting, der ikke kommer. Forskudsbetaling er out of the question i hvert fald.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.