Medlem
· Östergötland
· 2 144 indlæg
Er der nogen, der har bygget med HH Celcon letbeton? Erfaringer modtages med taknemmelighed.
Jeg er selv meget interesseret i Celcon's produkter til vores kommende husbyggeri. Det ligner meget det, Ytong har, men de tilbyder en række fordele sammenlignet med Ytong.
De har "bærehåndtag" i stenen. Jeg har prøvet at bære både Ytong og Celcon sten. Hvilken forskel det er for kroppen at bære den sidstnævnte. Du sparer ryggen!
Derudover synes jeg, at deres koncept med tagelementer er suverænt.
Har du læst Thomas Lövskogs side, hvor han beskriver sit husbyggeri? Han siger, at H+H Celcon er meget interessant til hans næste husbyggeri.
Her er adressen:
http://husbygget.lovskog.com/
De har "bærehåndtag" i stenen. Jeg har prøvet at bære både Ytong og Celcon sten. Hvilken forskel det er for kroppen at bære den sidstnævnte. Du sparer ryggen!
Derudover synes jeg, at deres koncept med tagelementer er suverænt.
Har du læst Thomas Lövskogs side, hvor han beskriver sit husbyggeri? Han siger, at H+H Celcon er meget interessant til hans næste husbyggeri.
Her er adressen:
http://husbygget.lovskog.com/
Medlem
· Östergötland
· 2 144 indlæg
Enig, der er synergier. Men der er en bekymring, og det er logistik. Celcon producerer nu i Tyskland, og de sender lastbiler uden kran, hvilket er besværligt. Ytong arbejdede med Närkefrakt med fornuftige aflæsningsløsninger. Har kigget på Lövskog, og udover en brændende interesse for teknik, så har han tilsyneladende muret med svigerfaren, og det gik godt, ingen brækkede rygge.
Hej!
Ytong har også "bærehåndtag" på sine sten. Der findes 3 modeller at vælge imellem. Sten med håndtag, sten med spor samt uden spor og håndtag. Disse findes derefter i forskellige kombinationer.
Så hvad er egentlig forskellen?
/Jörgen
Ytong har også "bærehåndtag" på sine sten. Der findes 3 modeller at vælge imellem. Sten med håndtag, sten med spor samt uden spor og håndtag. Disse findes derefter i forskellige kombinationer.
Så hvad er egentlig forskellen?
/Jörgen
Medlem
· Östergötland
· 2 144 indlæg
Prisen! Men lige nu kan Y-tong ikke levere noget som helst. Det er muligt, at konkursboet fortsætter, men jeg ville være skeptisk over for at lave forretninger med et selskab, der er insolvent. Celcon har altid været billigere og har dermed udkonkurreret Y-tong de seneste år. Celcon SE har øget sin omsætning kraftigt, mens Y-tong har mindsket. I øvrigt er produktet tilsvarende. Men som med alt andet, der produceres på steder med bedre erhvervsklima end Svedala, kan priserne være lavere.
Medlem
· Östergötland
· 2 144 indlæg
Han har åbenbart hjemmesiden på en egen server derhjemme, som ikke altid virker. Vær tålmodig, med hans teknikinteresse er det nok løst inden for kort tid. Bedst ville det være at lægge den ud på webhotell, som er mere driftssikker og hurtigere ligeledes!
Har forsøgt at komme ind på siden af og til, siden før jul...kalleanka70 sagde:
1. Hvordan er prisniveauet på HH Celcons produkter?
2. Ytong har jo altid haft god information om deres produkter med "lättbetonghandboken" tilgængelig for download. Det jeg har set af HHC giver ikke meget info. Findes der mere info et sted?
2. Ytong har jo altid haft god information om deres produkter med "lättbetonghandboken" tilgængelig for download. Det jeg har set af HHC giver ikke meget info. Findes der mere info et sted?
Medlem
· Östergötland
· 2 144 indlæg
Hidtil har det været lavere, derfor Ytongs faldende andele. Præcis hvad det koster, kan kun en forhandler svare på. Man kan også ringe til dem. En Roland Bock er FSG ansvarlig. Har dog et andet tip; www.solcon.se, klik på LAMMI STENHUS, tjek dette ud. En Lecaløsning med isolering som man bygger enkelt uden muring og derefter fylder oppefra med beton, præcis som ved en grundstøbning. Teknikken gør, at det går hurtigere og giver samme resultat som Celcon. Desuden kan man trække elrør mm i væggen inden støbning og slipper dermed for al fræsning. Vil have kontakt med dem i ugen, så får vi se, hvad de har at tilbyde. Fik tip om dette via en arkitekt.
Medlem
· Östergötland
· 2 144 indlæg
Nu hagler det løsninger....for den som vil bygge selv uden at ødelægge ryggen findes Dorocell. Et legosystem i frigolitlignende plast som man monterer enkelt og derefter støber i, og vupti har du et stenhus. www.dorocell.se giver mange tips og idéer.
Hej,
Angående HH Celcons produkter: Jeg talte med vores tidligere byggeleder, som byggede vores Ytong-hus i 2003 og som nu på grund af Ytongs "problemer" bygger i HH's produkter. Hans mening er, at Ytongs elementer er bedre, da de er af lidt højere kvalitet (hårdheden i materialet), hvilket gør, at når man sætter elementerne, så revner disse ikke lige så let i bunden som HH's gør. Men som han sagde - "Der findes jo reparationsmørtel"
Angående HH Celcons produkter: Jeg talte med vores tidligere byggeleder, som byggede vores Ytong-hus i 2003 og som nu på grund af Ytongs "problemer" bygger i HH's produkter. Hans mening er, at Ytongs elementer er bedre, da de er af lidt højere kvalitet (hårdheden i materialet), hvilket gør, at når man sætter elementerne, så revner disse ikke lige så let i bunden som HH's gør. Men som han sagde - "Der findes jo reparationsmørtel"