Hej.
Skal sætte tagspærene op på min nybyggede stald cc 600. Tænkte lægge 22mm gulvspån over hanebåndet som skal blive gulv på høloftet. Er det nok at have cc600 i "bjælkelaget" og lægge 22mm gulvspån på det? Eller vil jeg falde igennem? Fylder selvfølgelig op med 45x70 reglar mellem tagspærene så det bliver et "gittermønster" men spørgsmålet er: Er det tilstrækkeligt med cc 600? 22mm er jo tykt, men vil det blive svævende?
Taknemmelig for svar.
Skal sætte tagspærene op på min nybyggede stald cc 600. Tænkte lægge 22mm gulvspån over hanebåndet som skal blive gulv på høloftet. Er det nok at have cc600 i "bjælkelaget" og lægge 22mm gulvspån på det? Eller vil jeg falde igennem? Fylder selvfølgelig op med 45x70 reglar mellem tagspærene så det bliver et "gittermønster" men spørgsmålet er: Er det tilstrækkeligt med cc 600? 22mm er jo tykt, men vil det blive svævende?
Taknemmelig for svar.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 242 indlæg
Hvor tykt bjælkelag har du, og med hvor stor spændvidde?
Hele mit hus er bygget sådan: c/c 600 + 22mm gulvspån på 45x220 op til 4,80m spændvidde. Helt stumpt og naturligvis helt godkendt af konstruktør.
Du bør nok lime OG skrue pladerne mod bjælkelaget.
Hele mit hus er bygget sådan: c/c 600 + 22mm gulvspån på 45x220 op til 4,80m spændvidde. Helt stumpt og naturligvis helt godkendt af konstruktør.
Du bør nok lime OG skrue pladerne mod bjælkelaget.
Du behøver ikke kortla. Du lægger skiverne tværs over spær, ikke langs med. Enten skarver du på spær og der bliver ikke meget spild hvis du har cc60, eller så skarver du også mellem hvis dette er tilladt ifølge instruktionerne på gulvspån...
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 242 indlæg
Moderator
· Stockholm
· 57 875 indlæg
Gulvspån på cc60 er sikkert ikke noget problem.
Derimod bør du måske overveje, hvor stor belastning det kan blive totalt på gulvet. Høloft lyder tungt.
I så fald er det ikke pladerne, der kan være et problem, men bæreevnen på bjælkerne og deres opsætning.
Derimod bør du måske overveje, hvor stor belastning det kan blive totalt på gulvet. Høloft lyder tungt.
I så fald er det ikke pladerne, der kan være et problem, men bæreevnen på bjælkerne og deres opsætning.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 242 indlæg
Burde vel være nok med fugttrægt v313-gulv.
Ellers er det ret pænt med spontet 95x34mm fyrreplankegulv, der sømmes oppefra.
Ellers er det ret pænt med spontet 95x34mm fyrreplankegulv, der sømmes oppefra.
Senest redigeret:
Medlem
· Södermanland
· 61 indlæg
Rækker absolut.
Oskar
Oskar
Klik her for at svare