Robert 75 sagde:
Holder selv på med lignende installation for at skabe luftspalte mod kældervæg og har sat c/c 300mm på stålsøjlene og vil beklæde det med OSB/Plyfa samt gips. Konstaterede at det er noget vaklende hvorfor jeg vil fastgøre en vinkeljern på hver søjle som skrues ind i lecablokkene. Prøvede på nogle og det stiver op hele konstruktionen. Måske lidt sent for dig nu... :(

[billede]
Mine var vaklende som f*n inden gipsen var på plads! nu når begge lag gips er på plads så er det hvor stabilt som helst.

Hvordan er det at skrue gipsen i stålreglarne? De føles ret slaskede. Er der stor forskel i forhold til en træregel? :)

FredrikR sagde:
Hvordan er det at skrue gipsen i stålreglerne? De føles ret slappe. Er der stor forskel mod en træregel? :)
Første skruerne i reglerne var det sådan, men så var der ikke nogen større forskel mod træ

• Synes
FredrikR
  • Laddar…
FredrikR sagde:
Hvorfor skruede du ikke den øvre skinne i loftet? :)
Jeg købte sådan en tang som du har, har ikke begyndt at regle og kunne teste den endnu.
Jo tak det havde været lettere. Men efter at have talt med byggere og konstruktør blev valget at have en luftning i toppen for at kunne ventilere ud evt. fugtig luft.

Mine reglar er 2650mm derfor valgte jeg alternativet med vinkeljern "just in case".

Angående tangen så begynder den nu at blive noget sløv og det er på tide at skifte skæret, men jeg er næsten færdig nu, så det kan vente...

• Synes
FredrikR
  • Laddar…
Robert 75 sagde:
Holder selv på med lignende installation for at skabe luftspalte mod kældervæg og har sat c/c 300mm på stålprofilerne og kommer til at beklæde det med OSB/Plyfa samt gips. Konstaterede at det er noget vaklende hvorfor jeg kommer til at fastgøre en vinkeljern på hver profil som skrues ind i lecablokkene. Prøvede på nogle og det stiver op hele konstruktionen. Måske lidt sent for dig nu... :(

[billede]
Hej!
Hvad er det for et ventilerør der stikker ned fra loftet?
Nysgerrig for jeg skal selv bygge et rum i kælderen :)

människa sagde:
Hej!
Hvad er det for et ventrør, der stikker ned fra loftet?
Nysgerrig, fordi jeg selv skal bygge et rum i kælderen :)
Den højre er for udsugningen i vaskerummet, hvor også tørreskabet tilsluttes...
Ventilationsåbning i hjørne af værelse, med rør i loftet til fra- og afluftningssystem.

og de to højre er til FLVP (aftræk og udsugning fra hele huset)
To ventilationsrør, det ene omviklet med sølvfolie og det andet hvidt, til fra- og aftræk til vaskerum og FLVP i en bygning.

Ja tak

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.