24,179 læst ·
21 svar
24k læst
21 svar
CC 45x45 pladereglerne
Mine var vaklende som f*n inden gipsen var på plads! nu når begge lag gips er på plads så er det hvor stabilt som helst.Robert 75 sagde:Holder selv på med lignende installation for at skabe luftspalte mod kældervæg og har sat c/c 300mm på stålsøjlene og vil beklæde det med OSB/Plyfa samt gips. Konstaterede at det er noget vaklende hvorfor jeg vil fastgøre en vinkeljern på hver søjle som skrues ind i lecablokkene. Prøvede på nogle og det stiver op hele konstruktionen. Måske lidt sent for dig nu...
[billede]
Jo tak det havde været lettere. Men efter at have talt med byggere og konstruktør blev valget at have en luftning i toppen for at kunne ventilere ud evt. fugtig luft.FredrikR sagde:
Mine reglar er 2650mm derfor valgte jeg alternativet med vinkeljern "just in case".
Angående tangen så begynder den nu at blive noget sløv og det er på tide at skifte skæret, men jeg er næsten færdig nu, så det kan vente...
Hej!Robert 75 sagde:Holder selv på med lignende installation for at skabe luftspalte mod kældervæg og har sat c/c 300mm på stålprofilerne og kommer til at beklæde det med OSB/Plyfa samt gips. Konstaterede at det er noget vaklende hvorfor jeg kommer til at fastgøre en vinkeljern på hver profil som skrues ind i lecablokkene. Prøvede på nogle og det stiver op hele konstruktionen. Måske lidt sent for dig nu...
[billede]
Hvad er det for et ventilerør der stikker ned fra loftet?
Nysgerrig for jeg skal selv bygge et rum i kælderen
Klik her for at svare