5,814 læst ·
6 svar
6k læst
6 svar
Bygningsbeskrivelse - nogen der har gode eksempler?
Nogen der har gode eksempler på bygge beskrivelse for større ombygning.
Så man kan begynde at nedskrive på god måde til byggefirmaer for at undgå misforståelser om, hvad der skal gøres.
Nogen der har en god skabelon eller eksempel - så begge parter forstår
Så man kan begynde at nedskrive på god måde til byggefirmaer for at undgå misforståelser om, hvad der skal gøres.
Nogen der har en god skabelon eller eksempel - så begge parter forstår
hvad er det du eftersøger?B bompa sagde:
Aftale?
byggevejledninger?
Jeg vil anbefale dig at hyre en entreprenør på totalentreprise, så laver han alle byggevejledninger til dig, som du kan gennemgå inden byggeriet.B bompa sagde:
aftaler findes standardaftaler, der skal bruges:
AB04, ABt06, ABS18 og forbrugeraftaleloven
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 191 indlæg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48,191 indlæg
For ombygning af villa eller lejlighed fungerer Håndværkerformularen ofte meget godt som aftale.
Forbrugerstyrelsen og Bolverket har en fælles hjemmeside med meget god information til den privatperson, der skal hyre håndværkere: https://www.omboende.se/sv/Bygga1/Anlita-hantverkare-/Avtal/
Når det kommer til byggevejledninger, skriver man med almindelige ord, hvordan det skal se ud, når alt er færdigt. Hvis man har information om, hvordan eksisterende vægge (eller hvad der nu bliver påvirket) er opbygget, skriver man det også. Fotos og tegninger af, hvordan det ser ud nu og gerne skærmbilleder fra et tegneprogram af, hvordan man ønsker, det skal se ud bagefter. Det var i hvert fald sådan, jeg gjorde. Jeg brugte Sweet Home 3D til at finde ud af, hvordan jeg ville bygge lejligheden om, men hvis det gælder en villa, hvor også facaden ændrer sig meget, er det nok ikke det bedste.
Forbrugerstyrelsen og Bolverket har en fælles hjemmeside med meget god information til den privatperson, der skal hyre håndværkere: https://www.omboende.se/sv/Bygga1/Anlita-hantverkare-/Avtal/
Når det kommer til byggevejledninger, skriver man med almindelige ord, hvordan det skal se ud, når alt er færdigt. Hvis man har information om, hvordan eksisterende vægge (eller hvad der nu bliver påvirket) er opbygget, skriver man det også. Fotos og tegninger af, hvordan det ser ud nu og gerne skærmbilleder fra et tegneprogram af, hvordan man ønsker, det skal se ud bagefter. Det var i hvert fald sådan, jeg gjorde. Jeg brugte Sweet Home 3D til at finde ud af, hvordan jeg ville bygge lejligheden om, men hvis det gælder en villa, hvor også facaden ændrer sig meget, er det nok ikke det bedste.
Senest redigeret:
Håndværkerformularen og forbrugertjenesteloven er nok bedre i dit tilfældeBirgitS sagde:
Fandt du en god byggevejledning?B bompa sagde:
Klik her for at svare