Hej!
Jeg skal bygge en lille trappe ifølge billede 60 cm bred, de øverste 3 trin er allerede bygget af dem, der byggede huset. Nu skal jeg bygge resten (markeret med rødt) og undrer mig over, hvilken dimension træet skal have? Og selve trinet 22 mm? Eller fungerer mindre? Jeg tænkte også, at de 2 trin nederst skal lukkes på siden og åbnes via trinet som et låg? Er der en smart løsning på dette, tænkte skjulte hængsler her. De øverste 3 trin skulle måske også være en kasse i trinnet? Eller en lem man åbner for at komme til.
Jeg tænkte at gøre det nemt for mig og bygge det hele i 45 træ på sider, der står på gulv og er fastgjort i væggen, og derefter plader mellem trin, under og selve trinnet? Men jeg har set mange bygge det hele kun i plader? Hvilken dimension er nødvendig da? Er 21 mm multiplex tilstrækkeligt? Bliver det stabilt?
Der er betongulv under; er det nok, hvis jeg lægger plastdugen, der skal være under gulvet også under trappen? Og bare lægger lægterne på, alt vil jo sidde sammen med trappen og væggen.
Håber du forstår, hvad jeg mener
Tak!
Jeg skal bygge en lille trappe ifølge billede 60 cm bred, de øverste 3 trin er allerede bygget af dem, der byggede huset. Nu skal jeg bygge resten (markeret med rødt) og undrer mig over, hvilken dimension træet skal have? Og selve trinet 22 mm? Eller fungerer mindre? Jeg tænkte også, at de 2 trin nederst skal lukkes på siden og åbnes via trinet som et låg? Er der en smart løsning på dette, tænkte skjulte hængsler her. De øverste 3 trin skulle måske også være en kasse i trinnet? Eller en lem man åbner for at komme til.
Jeg tænkte at gøre det nemt for mig og bygge det hele i 45 træ på sider, der står på gulv og er fastgjort i væggen, og derefter plader mellem trin, under og selve trinnet? Men jeg har set mange bygge det hele kun i plader? Hvilken dimension er nødvendig da? Er 21 mm multiplex tilstrækkeligt? Bliver det stabilt?
Der er betongulv under; er det nok, hvis jeg lægger plastdugen, der skal være under gulvet også under trappen? Og bare lægger lægterne på, alt vil jo sidde sammen med trappen og væggen.
Håber du forstår, hvad jeg mener
Ud fra billedet og at det ser ud til at være et loft, tror jeg ikke, at trinformlen er anvendelig her, men du må simpelthen måle og tegne. Du vil gætter jeg gå for høje trin for at det skal være indenfor formlen men ud fra loftfunktionen er det måske sådan det er tænkt.
Edit: denne kan give dig en start. Vælg med vang underneden eller på siden og test lidt
http://www.zhitov.ru/sv/lestnica/
Edit: denne kan give dig en start. Vælg med vang underneden eller på siden og test lidt
http://www.zhitov.ru/sv/lestnica/
Trinene bliver desværre 25 cm høje, da det ikke er muligt at få mere nu bagefter. 19 cm dybe, men man kan måske lade trin udspringe 2 cm? Så bliver de 21 cm i det mindste? Men trappen går til et loft, så det gør måske ikke så meget, som nogen skrev før.
Jeg overvejer at bygge det hele i 18 mm plyfa i samme design som billedet, burde række?
Jeg overvejer at bygge det hele i 18 mm plyfa i samme design som billedet, burde række?
Hej! Jeg skal bygge en lignende trappe, stejl og netop 60 cm bred, også til et loft. Endelig finder jeg reference, som jeg kan lide og kan tage udgangspunkt i, har ledt meget. Hvordan gik det med dette byggeri? Findes der nogle billeder? //Lisa
Klik her for at svare
