Byggmax er jo altid så billige. Har bemærket, at de f.eks. bruger Polsktillverkad gips osv. Havde tænkt at købe f.eks. yderpanel til en facade-renovering, og de har jo næsten halve prisen i forhold til mit lokale trævarehus (Partille trä).

Er der nogen der ved, om Byggmax materialer generelt holder dårligere kvalitet, eller om det er lige så godt som at handle i byggemarkeder som Beijers eller f.eks. Woody-tilknyttede forhandlere? Hvordan er det med Hornbach, Bauhaus, K-rauta og dem der?

Mvh
Pål

Jeg handler hos Byggmax. De har gode priser, og jeg tror, de gør det på grund af lave omkostninger.
Varerne ser ud til at være helt OK kvalitetsmæssigt ! :)

Jeg tror, det varierer mellem ByggMax varehusene. Min erfaring er mest, at man er dårlig til at opbevare visse varer, hvilket gør, at materialet bliver dårligere.
Lavere pris=lavere kvalitet.

Vi har bemærket, at meget af træet på byggmax er skævt og skævt.
Nogle gange skal man stå i lang tid og sortere det bedste træ.

Kvaliteten på træet hos Byggmax afhænger tilsyneladende helt af, hvor butikken ligger. Nogle butikker har, hvad man fortalte mig, en lokal leverandør, som sandsynligvis leverer til samme pris som indkøbsprisen. Kvaliteten var i hvert fald i top.

Byggmax’ kvalitet var nemlig den samme, som jeg så hos de to store alternative leverandører i nærheden, hvor jeg købte de dimensioner, Byggmax manglede. Men er man uheldig og kommer, når kun affaldsbrædderne (som findes hos alle leverandørers træpakker) er tilbage (hvilket gælder alle leverandører), plejer jeg at vende om og komme tilbage næste dag, når nye træpakker er blevet lagt ind.

Jeg synes nok, at Byggmax generelt har god kvalitet på deres varer, gipsen jeg købte var "La Farge" og af god kvalitet, syntes jeg nok, derimod bemærkede jeg, at masoniten de havde hjemme nu var af dårlig kvalitet, porøs og manglede den hårde overflade, som den forrige sending havde, desuden var den slagen "chev" (stavning), så det kan variere mellem forskellige levering. At tømmeret de har skulle være dårligt, kan jeg ikke være enig i, selvfølgelig sker det, at de sidste brædder kan være dårlige, men så vender jeg tilbage et par dage senere, når næste levering kommer.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.