22,563 læst ·
26 svar
23k læst
26 svar
Byggmax gulvspån
jeg var afsted for at returnere byggmax gulvspånpladerne i dag, sælgeren spurgte hvorfor, og jeg svarede at den ikke var godkendt til at samles mellem reglarne. så sagde han "det er den da, den har jo fer og not... hvem har sagt at den ikke er det?" - jeres egen produktinformation har sagt det... så hos byggmax skal man ikke spørge om råd, for resten havde de hævet prisen på pladerne, så jeg fik mere tilbage end jeg havde givet for dem... og med den højere pris er det billigere at købe godkendte plader et andet sted!
Skal snart lægge gulvspån, så jeg undrer mig over, hvorfor der er sådan en postyr omkring samlinger mellem bjælker. Hvis cc er 600 og pladerne er 2400, så bliver der vel kun samlinger på bjælkerne?! Hvis man skulle have et andet mål et sted, så mister man i gennemsnit 30 cm hver gang man havner i den situation.
Eller tænker jeg forkert?
Og hvem sælger byg-gelit gulvspån for 7-8:- mere end Byggmax?
Eller tænker jeg forkert?
Og hvem sælger byg-gelit gulvspån for 7-8:- mere end Byggmax?
Ja, har du reglar med cc 600 så kommer skarverne over en regel. Formentlig skal du save en del af gulvspånpladen væk for hver ny omgang, i gennemsnit 30 cm.
Så er det vel ikke hele verden, hvis man skulle misse reglen med nogle cm et sted. Det er jo ikke som om Byggmax skarverne er ved at briste og derfor absolut skal have understøttelse.
Så er det vel ikke hele verden, hvis man skulle misse reglen med nogle cm et sted. Det er jo ikke som om Byggmax skarverne er ved at briste og derfor absolut skal have understøttelse.
Har man 600cc er det bare at forlænge reglarne, og da er nok Puhos eller Kronospan P6 hårdere end Contifloor (Byggelit) eftersom deres v20 svarer til P5 klasse. Hvis man derimod har et gammelt hus som vi, kan regelafstanden variere derfor valgte vi Contifloor for at få bedre flyt i lægningen og slippe for masse spild.
Pladerne er hårdere og bedre end byggelit i den henseende.
Kan man samle på reglarne, så gør man selvfølgelig det, eftersom dette giver den bedste holdbarhed. Det kan være, at Puho mener, at det ikke bliver tilstrækkeligt godt med samlinger mellem reglarne på den måde, som byggelit gør, selvom det er muligt at fremstille en samling, der klarer klassificeringen og er godkendt.
Selvfølgelig kan man bruge byggelit og stadig samle på reglarne, men spørgsmålet er, om det så er værd noget ekstra, at samlingen er bedre?
Kan man samle på reglarne, så gør man selvfølgelig det, eftersom dette giver den bedste holdbarhed. Det kan være, at Puho mener, at det ikke bliver tilstrækkeligt godt med samlinger mellem reglarne på den måde, som byggelit gør, selvom det er muligt at fremstille en samling, der klarer klassificeringen og er godkendt.
Selvfølgelig kan man bruge byggelit og stadig samle på reglarne, men spørgsmålet er, om det så er værd noget ekstra, at samlingen er bedre?
Klik her for at svare