Er byggmax gulvspån okay at sammenslutte uden for en regel?

Og bør gulvspån have en vis klassificering for bedst holdbarhed?

Skal lægge i køkken med c/c 60.

Det har været oppe før, og jeg mener at det dengang blev påstået at man ikke må sammensætte dem uden støtte under samlingen. Det var dog sikkert 2 år siden. Hvis det ikke fremgår af deres monteringsinstruktioner (plejer at stå en del ved varen på byggmax hjemmeside) så ville jeg antage at de ikke må samles uden støtte. Hvis du kan finde ud af hvilken producent det er, så plejer der at være detaljeret information på producentens hjemmeside.

Gulvspåner jeg købte fra byggmax i sommer skulle ikke samles uden støtte under, kan jo ske at de har skiftet leverandør siden da, men det burde man kunne tjekke relativt enkelt.

Sent from my HTC Desire using Byggahus

Nej, der fremgår jo ingen information på hjemmesiden som er til hjælp.

Men da er det sandsynligvis som I skriver og skarvning bliver på bjælke hver gang. =)

En komplikation er, at der ikke findes noget "Byggmax gulvspån". Fabrikatet kan variere. Du skal tjekke for netop det parti, du overvejer at købe. Men der plejer altid at være instruktioner med i pakkerne.

Hvis jeg lagde gulvspån, og en enkelt tværgående samling kom uden for en regel, ville jeg ikke ligge søvnløs over det.

Nej det er klart, nu har jeg jo ikke tjekket, hvad de tager for gulvspån på den lokale byggemarked, men jeg tror det bliver meget dyrere. OSB er jo næsten til halv pris hos Byggmax sammenlignet med det lokale alternativ.

Hvis jeg gerne vil have spån med stærkere spont dvs.

andersmc sagde:
En komplikation är, at der ikke findes noget "Byggmax gulvspån". Fabrikatet kan variere. Du skal kontrollere det specifikke parti, du overvejer at købe. Men der plejer altid at være instruktioner med i pakkerne.
Jeg købte gulvspån på byggmax for 3-4 år siden, og det var meget "blødt" i "konsistensen" når man borede og savede i det. Efter nogle måneder købte jeg nogle flere plader for at supplere et sted, hvor spildet var blevet lidt mere, end jeg havde regnet med, de nye plader var meget hårdere og glattere på overfladen, og passede ikke sammen med de første, jeg købte.

Så desværre skifter de leverandører nogle gange, jeg ved dog ikke, om jeg havde uheld og løb ind i deres eneste leverandørskifte, eller om det er noget, de gør ofte.

Mit tip er i hvert fald at købe alt gulvspån, du har brug for samtidig, især hvis de har lav beholdning, når du handler.

Jeg kiggede på Beijers hjemmeside
22x620x1820 - 88 kr/st
Byggmax
22x600x1800 - 85 kr/st

Derefter fremgår det ikke hvordan Beijers plader samles

Puhos gulvspån er tilladt at sammensætte uden regel under.

Byggmax var det ikke da jeg spurgte, de anbefalede mig at spørge Beijer... (som ikke engang findes i byen) :)

hvorfor forskel på 620x1820 og 600x1800?

Skal tjekke med Beijer i morgen, ligger ved siden af byggmax.

D
strevert sagde:
varför skillnad på 620x1820 och 600x1800?

Ska kolla med Beijer imorgon, ligger ved siden af byggmax.
Tror du ikke en angiver yttermåtten mens de andre angiver overfladen de dækker, uden at regne med not og fjeder?

magnu: prisen på beijer er /m² ikke per plade som det koster på byggmax (99kr/plade på beijer).

Men ærligt talt, forskellen er ikke så stor når det kommer til stykket. Jeg ville betale mere, hvis det betød, at man kunne (sikkert) forlænge uden for regel fordi spildet så burde opveje den højere pris.

v-g sagde:
...spillet då borde opveje den højere pris.
Præcis. Med lidt uheld kan man være nødt til at kassere 55 cm af hver plade. 55 cm af 180 er jo næsten en tredjedel, så forsvinder gevinsten hurtigt. Selv ville jeg aldrig købe gulvspån som ikke holder til at samles udenfor bjælkerne.

/Vojma

Det blev fra den lokale byggemarked, Swedspan, og jeg gav 109 inkl. moms per plade.
Godkendt til samling uden for regel.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.