Hej, ny er på forummet, selvom jeg har surfet rundt og med interesse fulgt mange tråde, og har forsøgt at få fat i information, så jeg ikke behøvede at lave dette indlæg. Håber jeg har postet det i det rigtige forum.

Mine spørgsmål vedrører bygningen, som du kan se på de to billeder. Det har været et gammelt kornmagasin/depot og står hovedsageligt på en stenkælder. Det, jeg undrer over, er, hvordan jeg skal isolere denne bygning på bedste måde (bor i Uppland). Både tag og gavle ligger direkte op ad bjælkerne hele vejen rundt, hvilket rejser spørgsmålet om, hvordan jeg skal gøre med luftspalter. Taget består af planker, tagpap, masonit og teglsten.
Hvordan bærer man sig ad, så bjælkerne ikke forsvinder ved isoleringen... hvis jeg vil have 14-20 cm isolering, så ryger jo bjælkerne hehehe, vel har min kone og jeg talt om at "fikse" falske bjælker, der hvor de forsvinder, så at sige, for at få "bjælkefølelsen"...

Tips til hvordan jeg skal lægte og isolere her ville være dejligt, især med tanke på luftspaltens tilstedeværelse eller ej. Vi havde tænkt os ikke at have nogen loftsrum, men så meget skråtag som muligt. Da væggene (brædderne) på ydersiden ligger mod bjælkerne, ligger de også lige uden for stenkælderens vægge, så at lave ekstra isolering eller andre arbejder på ydersiden ville se meget mærkeligt ud, hvis væggene kommer længere ud end selve stenkælderen.

Taknemmelig for svar eller tips til, hvordan jeg skal gribe det her an.

Tak
/N
 
  • Gamla träväggar och takbjälkar i en byggnad, med synliga reglar och svart plast över fönsteröppningar, interiör av gammalt spannmålsmagasin.
  • Gammelt loft med synlige træbjælker, bræddevægge og diverse opmagasinerede genstande, inklusive en symaskine og papkasser.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.