1,685 læst ·
3 svar
2k læst
3 svar
Bygger skabe fra gulv til loft. Skabet bliver 2,7 m højt, alle plader er 2,4 m. Hvordan ville I have gjort?
Som titlen lyder. Bygger et pladstilpasset skab i køkkenet, det kommer til at gå fra gulv til loft og bliver således ca. 268-272 cm højt (gammelt hus).
Det er højsmalt i formen, kun 40 cc mellem reglar der hvor det er bredest, så det er ikke meget plade jeg behøver.
Hvad ville I beklæde det med? Jeg vil male det bagefter. Men det som ellers ville være standard, f.eks. mdf, kommer kun i plader der er 1200 eller 2440 mm. Det eneste der findes i butik som er længere, er gips, og det fungerer vel men føles lidt kedeligt. Selvfølgelig kan man tage flere mindre plader, men så skal man spartle en samling, som jeg tvivler på bliver pæn i længden, når huset har bevæget sig efter nogle år.
Der vil sidde en udvendig IKEA Bodbyn dør på. Dette gør også, at gips bliver lidt dumt, fordi det så bliver osb + gips (= 22,5 mm), før man er inde i regelværket for at fæstne hængslet.
Edit: når jeg googler rundt, kommer tagkrydsfiner op som forslag i lignende tråde, men det kan vel ikke være noget godt, eller?
Det er højsmalt i formen, kun 40 cc mellem reglar der hvor det er bredest, så det er ikke meget plade jeg behøver.
Hvad ville I beklæde det med? Jeg vil male det bagefter. Men det som ellers ville være standard, f.eks. mdf, kommer kun i plader der er 1200 eller 2440 mm. Det eneste der findes i butik som er længere, er gips, og det fungerer vel men føles lidt kedeligt. Selvfølgelig kan man tage flere mindre plader, men så skal man spartle en samling, som jeg tvivler på bliver pæn i længden, når huset har bevæget sig efter nogle år.
Der vil sidde en udvendig IKEA Bodbyn dør på. Dette gør også, at gips bliver lidt dumt, fordi det så bliver osb + gips (= 22,5 mm), før man er inde i regelværket for at fæstne hængslet.
Edit: når jeg googler rundt, kommer tagkrydsfiner op som forslag i lignende tråde, men det kan vel ikke være noget godt, eller?
Det går at købe (bestille hjem) længere plader i en fornuftig byggeforretning. Denne butik ser eksempelvis ud til at sælge i længder op til 2800mm. https://www.trabutiken.se/shop/mdf-skivor-15748p.htmltorparavgrund sagde:
Som titlen lyder. Bygger et indbygget skab i køkkenet, det vil gå fra gulv til loft og bliver således ca. 268-272 cm højt (gammelt hus).
Det er højtsmalt i formen, kun 40 cc mellem reglerne hvor det er bredest, så det er ikke meget plade jeg behøver.
Hvad ville I beklæde det med? Jeg vil male det bagefter. Men det, der ellers ville have været standard, f.eks. mdf, kommer kun i plader, der er 1200 eller 2440 mm. Det eneste, der er tilgængeligt i butikken, som er længere, er gips, og det fungerer vel, men det føles ikke så spændende. Selvfølgelig kan man tage flere mindre plader, men så skal man spartle en samling, som jeg tvivler på bliver pæn i længden, når huset har bevæget sig lidt gennem årene.
Der vil sidde en påliggende IKEA Bodbyn dør på. Dette gør også gips lidt dumt, eftersom det så bliver osb + gips (= 22,5 mm), før man når ind i reglerne for at fastgøre hængslet i.
Edit: Når jeg googler rundt, dukker råspån op som et forslag i lignende tråde, men det kan vel ikke være noget godt, eller?
Medlem
· Västernorrland
· 12 030 indlæg
Skal den side være ubrudt da? Før i tiden når man byggede sådan noget her var man jo nødt til at bruge det man havde, og en del lister//midjer havnede jo der af bestemte årsager.
Det är förstås sant, jag skulle kunna ta 2 st 1200 mm skivor och sätta någon snygg list över. Så enkelt löst.S Stefan1972 sagde:
Nu när du säger det känns det så uppenbart, men se vilken tur då att det finns forum som kan få en att förstå när man stirrat sig blind på något.
Klik her for at svare