N
Hej.
Træhus med frauftvarmepumpe og de nye energikrav. Træhuset står på en stueetage opmuret med letklinker med isolering i midten. Puds på ind- og yderside. Træhuset udefra -ind. 2x 22mm stående panel-34mm liggende regel/luftspalte-vinddug.-170x45 - bygplastic-45x45 liggende- OSB/plywood- gips.
170+45mm isolering med plasticen imellem. Har været meget omhyggelig med at få al plastic tæt.

Nu skal jeg begynde med stueetagen, har plastet under gulvbjælkelaget /stueetagens loft og så sat 38x70 lægter
MEN hvordan skal jeg gøre nu ?
Skal vægplasten tilslutte sig stueetagens loftplastic ? eller stoler man på, at hammerbånd og alt der i bunden af træhuset er tæt ? (sidder som der blød celleplastic-syldisolering rundt om)
Gulvet skal være 22mm gulvspån som skal limes, så det bliver vel ret tæt mellem etagerne der.

Første tanke var bare at lade vægplasten gå ud under gulvspånet ca. 40-50mm ? eller skal plasticen gå sammen ?:D

N
Et billede siger jo mere, så her kommer et spørgsmål billede.
Jeg har søgt og fundet, men det blev lidt blandet Ja og Nej. Men det lader til, at man ikke skal sætte byg plast i mellembjælkelaget, men trække væggens plast ned mod syllen og gøre tæt der med isolering også bagved selvfølgelig.
Min tegning fra "husleverantören" viser, at der skal være plast der, men på den anden side er huset heller ikke beregnet til at blive sat op på en muret etage fra starten...
Så har jeg 2 varme og evt. fugtige rum i stueetagen. Vaskerum og maskinrum med vandautomatik og vp.
Måske burde der være plast der alligevel?
Tværsnit af bygningskonstruktion med mærker for isolering, gulvvarme, og spørgsmål om placering af bygfolie/plast. Viser også tegltag og fundament.

• Bygningsdiagram over etageadskillelse viser isolering, gulvvarme og spørgsmål om placering af bygfolie/plast. Markeret fokus på mellemrum og materialer.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.