Var og så på et hus i går, men blev lidt forvirret af byggematerialet / isoleringen i kældervæggen.

Det så ud som en mellemting mellem båndspaghetti og strimlet avispapir, presset i blokke og så virkede det til at være smurt med finbeton (?) pletvis.

Antager at det var typ letbetonblokke udenfor, men hvad skal det andet være godt for?

???

/Anders
 
Træuldarmering. Isolerer.
 
Træuld dyppet i cement, optager ikke fugt. Er blevet brugt på ydervægge, som man derefter pudsede. Har isolerende egenskaber... det er hvad jeg ved om det, er der nogen der ved mere? Vi har nemlig dette under bræddeforingen på vores hus.
 
http://www.traullit.se

fremstilles stadig, isoleringsevne ca halvdelen af glasuld. har 50mm plader på indersiden af betonhulstenen i vores hus fra -52, derefter puds på indersiden af det.

/Henrik
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.