Hej, jeg byggede et hegn for ca. 20 år siden med portstolper af 120x140 trykimprægneret byggemateriale. Stolperne havde alle 4 hjørner 90 grader, altså ikke 2 halvrunde sider som dem, der findes overalt i dag.
Jeg undrer mig over, om nogen ved, hvor man kan få fat i 120x140 stolper med 90 graders hjørner?
Hilsener
Göran

S
140x140 limtræ som du kløver bort 20mm på en side er nok nærmest.

Skru og lim 120x120 og en 22x120 brædde. Så skærer du eller en anden hjørnerne skråt. Tænk på, hvor du skruer, så de ikke kommer tæt på savsnittene.

F Finndjävel sagde:
140x140 limtræ som du flækker bort 20mm på en side er nok nærmest.
Det ville fungere med 140x140, fordi de indstøbte jern, der holder stolpen, sidder på 140 mål i dag. Og jeg har ingen låge, så det gør ikke noget, om det bygger lidt indad.

S stugfar sagde:
Nærmeste jeg kommer i hvert fald, 120x120 måske fungerer?
[link]

Hyvlet regel imprægneret 120x120 mm NTR-A stolpe

Finder du det ikke, må du måske høre med nogle, der imprægnerer, om de kan ordne nogle imprægnerede til dig efter dine mål.
Fæstebeslagene sidder med 140 afstand, så skal helst være 140. Underligt, at det ikke er muligt at finde 120x140, er der nogen som kan genkende dimensionen fra tidligere?

Z z_bumbi sagde:
Skru og lim 120x120 og en 22x120 bræt. Så skærer du eller en anden hjørnerne skråt. Tænk på, hvor du skruer, så de ikke ender tæt på savsnittene.
Det kan fungere som en sidste løsning, hvis jeg ikke finder noget andet.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.