Jeg har spartlet mit gamle loft som bestod af malede gipsplanker. Spartel igen sporene, derefter lægger du papirsstrimler på med enten forstærket spartelmasse eller så bruger du vævklister som er fugttåligt. Derefter skal du bredspartle loftet cirka 3 gange, meget arbejde men det bliver fint. Held og lykke!

B Björn i Trollskogen sagde:
Jeg har spartlet mit gamle loft, som bestod af malede gipsplanker. Spartel igen sporene, derefter lægger du papirstrimler på med enten forstærket spartelmasse, eller så kører du med vævtapetklister, som er fugttæt. Derefter skal du bredspartle loftet cirka 3 gange, meget arbejde, men det bliver flot. Held og lykke!
Det er meget mindre arbejde, hvis man springer papirstrimlerne over og bruger fiberdug i stedet for bredspartel.

• Synes
SvanteC og 2 andre
  • Laddar…
T
T TypRätt sagde:
Er det kun mig, der synes sådant loft er pænt? Købte sådant, da jeg renoverede et værelse sidste år, synes det giver meget mere liv end bare et blankt fladt loft. Men smagen er vel som bagen.
Du er ikke alene, jeg synes kortplank er pænere end helt glat og har derfor sat det i hele huset :)

• Synes
haha5810
  • Laddar…
S
E Emmazk sagde:
jo men nu sitter dom ju där. Du menar att jag ska riva hela taket och göra om allt? Är det enda sättet?
Du kan vel sætte et nyt lag udenpå?

E Emmazk sagde:
Tak for alle svarene!
Jeg skal tage til byggemarkedet i morgen og udfordre hans råd og bede ham fortælle, hvordan han synes, jeg skal spartle dette.

Men så bliver det som I siger, spartle og sætte væv op, og aldrig mere stole på en sælger. Man lærer noget nyt hver dag.
Tag til firmaet og fortæl dem, hvordan det står til. Og sig til sælgeren, at eftersom han har vildledt dig, skal de give væv til loftet. Ellers skal flere vide, hvor dårlige råd dette firma giver.

B Brevduva sagde:
Tag til firmaet og fortæl, hvordan de ligger til. Og sig til sælgeren, at da han har vildledt dig, skal de tilbyde en dug til taget. Ellers skal flere vide, hvor dårlige råd dette firma giver
Er den kompensation, TS fik, ikke nok?

• Synes
Conqvist og 2 andre
  • Laddar…
E egge80 sagde:
Jeg havde dette problem i et hus, og der spartlede maleren med noget spartelmasse, der hedder Ardex, som blev slebet ned, derefter satte han Microlit (et tyndt væv), som derefter blev malet. Resultatet var et glat loft.
Ardex 828 nærmere bestemt, det er en gipspuds, der er mere fleksibel end almindelig gips eller spartelmasse. Det arbejde er, som det skal være, og et godt alternativ til at få helt glatte lofter.

S
S SNf sagde:
Du kan vel sætte et nyt lag udenpå?
Jeg mener, at du kan sætte ny gips udenpå den, som du ikke kunne lide, og så spartler du på den nye overflade. Håber du ikke har nået at sætte loftlister, men disse kan jo måske genbruges. Du mister ca. 14 mm i loftshøjde, men det gør måske ikke noget.
Mvh

Hej som det var en der nævnte. Spartle med ardex 828 og sætte microlit det er en glat væv der skjuler hvis skøderne skulle gå fra hinanden. Lettere og billigere end ny gips. Glem ikke primer først.
E Emmazk sagde:
Hej!
Ville sætte loft op for første gang og opsatte med gitter, var usikker på hvilken slags gips jeg skulle have, så jeg tog til en byggemarked og bad om råd. Sagde udtrykkeligt flere gange til ham der hjalp mig, at jeg skal have et glat loft, dvs. spartle skøderne.
Han viste mig en plade som han kaldte "loftgips" som skulle være let at sætte op, alle kanter var en smule fasede så der dannes et lille v mellem pladerne.
Jeg sagde, at jeg havde hørt, at man skal have en bredere rende for at kunne spartle for at få et glat loft.
Han sagde, at det ikke er noget problem, det er bare at spartle skøderne og være glad typ.
Jeg har lige sat hele loftet op under stor kval og begynder derefter at søge info om hvilken slags spartelmasse jeg skal vælge.
Jeg indser da, at i princippet hele internet mener, at det ikke er muligt at spartle denne slags skøder. At disse plader kun er til de der ønsker skøder i et gittermønster i loftet.
Min fortvivlelse er enorm. Er det sandt? Er der nogen der kan sige noget trøstende eller opmuntrende?
Og har man nogen som helst rettighed når det kommer til køb gjort baseret på sælgerens udtrykkelige instruktion?!

Suk... er det så svært at læse tråden, før man svarer?

• Synes
Conqvist og 3 andre
  • Laddar…
useless useless sagde:
Rækker den kompensation TS fik ikke?
Har ikke set noget om kompensation. Da jeg skrev indlægget, skulle ts kontakte virksomheden...

useless useless sagde:
Rækker den kompensation TS fik ikke?
Så indlægget nu, og det var fint gjort af virksomheden. Eloge til dem

E Emmazk sagde:
Hej!
Skulle sätta innertak för första gången och reglade med gles, var osäker på vilken sorts gips jag skulle have, så jeg tog til en byggemarked og bad om råd. Sagde udtrykkeligt flere gange til ham som hjalp mig, at jeg skal have et glat loft, dvs. spartle samlingerne.
Han viste mig en plade, som han kaldte "loftgips", som skulle være let at sætte op, alle kanter var en smule affasede, så der dannes et lille v mellem pladerne.
Jeg sagde, at jeg havde hørt, at man skal have en bredere rende for at kunne spartle for at få et glat loft.
Han sagde, at der ikke er nogen problemer, det er bare at spartle samlingerne og være glad, typ.
Jeg har just sat hele loftet op under stor ængstelse og begynder derefter at søge info om hvilket slags spartelmasse jeg skal vælge.
Jeg indser så, at stort set hele internettet mener, at det ikke går at spartle disse slags samlinger. At disse plader kun er til dem, der vil have samlinger i et mønster i loftet.
Min fortvivlelse er enorm. Er det sandt? Er der nogen, der kan sige noget trøstende eller opmuntrende?
Og har man nogen som helst rettigheder, når det kommer til køb lavet baseret på sælgerens udtrykkelige instruktioner?!
Har du styr på, hvor gleset sidder ville jeg trække ny stor gipsplade for at slippe for at spartle så meget og få et glat loft, så bliver det dobbelt gips og godt dødt.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.