Tænkte at bygge et brandsikkert hjørneskab til at stille en server i. Serveren skal være tændt og kræver, at luft kan komme ind og ud.
Hvordan ventilerer man sådan en løsning uden at risikere, at varme kommer ind og ødelægger diske ved evt. brand?

Fandt dette, men prisen for det er ikke rigtig inden for mit budget.
http://www.arkivexperten.se/datorskap/ventilerat-brandklassat-serverskap

Min tanke er at bygge med brandgips eller dobbelte gipsplader på alle sider med en træplade bagved.

Nu er dette ikke direkte svar på dit spørgsmål, men det bliver muligvis meget lettere, hvis du bare sætter diskene i et brandsikret hylster. Det er nok meget lettere at trække et par ESATA-kabler + strømning til en værdiboks og stille serveren ved siden af, end at forsøge at finde en løsning, der er tilstrækkelig god til at holde en hel server i live inde i boksen.

Edit: Du kan f.eks. købe en 100L værdiboks med 120 min brandsikring for nogle tusinde kroner (4-10k). Og køber du af en seriøs producent, så kan du få kabelgennemføringer med i købet.

Senest redigeret:
Der findes brandbeskyttelsestætning, som udvider sig ved varme. Nu ved jeg ikke, om den når at udvide sig, inden røg kommer ind og ødelægger diskene, men det kan måske løses med gode luftfiltre.

http://www.ragnarssonsbrandservice.se/category/40

Anders243 sagde:
Nu er dette ikke direkte svar på dit spørgsmål, men det bliver måske meget lettere, hvis du bare sætter diskene i et brandsikret hylster. Det er nok meget lettere at trække et par stykker ESATA-kabler + tilførsel til et pengeskab og stille serveren ved siden af, end at forsøge at finde en løsning, som bliver tilstrækkelig god til at holde en hel server i live inde i skabet.

Edit: Du kan f.eks. købe et 100L pengeskab med 120min brandsikring for nogle tusindekroner (4-10k). Og køber du af en seriøs producent, så kan du få kabelgennemføringer med i købet.
God pointe, serveren kan jeg erstatte, indholdet på diskene er sværere. Men hvordan køler jeg diskene, hvis jeg fokuserer på et hylster til dem?
Min første tanke var at sætte køleflader gennem skabet, men disse bliver jo varme ved brand, og effekten omvendt.

Skal kigge videre på pengeskabe med kabelgennemføring.

Robert-san01 sagde:
Der findes brandsikring, der udvider sig ved varme. Nu ved jeg ikke, om den når at udvide sig, inden røg trænger ind og ødelægger diskene, men det kan måske løses med et godt luftfilter.

[link]
Røgen havde jeg ikke engang tænkt på, men et godt luftfilter burde fungere.

Kniparen
Til både kabler og plastrør. Har en indvendig belægning, der udvider sig ved opvarmning og tætner effektivt mod ild, røg og gas. Kniparen findes i VP-rørdimensioner samt 60 og 90 mm.
Nogle sådan nogle burde gøre tricket.

• Synes
Robert-san01
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.