Hej!
Jeg skal bygge et nyt rum i kolonihavehuset. Skal sætte to nye vægge op inde i huset og har tre overvejelser:
1. Overvejer at bruge 70x70mm reglar. Er det tilstrækkeligt?

2. Angående isolering havde jeg tænkt at isolere dette rum lidt ekstra i tilfælde af, at man installerer en mulltoa (tror den kræver 15 grader). Resten af huset har kun 5 plusgrader om vinteren. Gør jeg det rigtigt med plast/isolering/papir, hvis jeg (indvendigt i det nye rum) først har panel, derefter plast, så isolering og til sidst papir inden panelet på ydersiden af væggen?

3. For at spare plads overvejer jeg en skydedør til dette rum. Er det noget, der kan anbefales? Det bliver måske svært at få samme lydisolering, som man får med en almindelig dør? Da det skal fungere som en toilet, vil man måske gerne begrænse eventuel lyd for dem udenfor rummet :)

Tak på forhånd for tips og råd!

70x70 reglar er kraftigt dimensioneret. 45x70 er mere normalt.

Grænser det nye rum direkte mod nogen ydervæg, eller hvorfor skal du have plast i væggen?

Der findes også godt isolerede skydedøre. Men det øger vel omkostningerne en del.

ok så antager jeg at tykkelsen på væggen er 70, men at man i bredden kun behøver 45?
ja det nye rum skal bygges i et hjørne så 2 af væggene findes allerede...tanken bag plast-isolering-papir varianten var at det nye rum måske skal have +15 grader hele året, mens resten af hytten kun har +5...
Det var derfor jeg overvejede denne løsning..men det er måske dumt?

Det er ikke ualmindeligt med indervægge med 45 mm regel (som bliver totalt 70 mm med en gipsplade på hver side). Men vil du have plads til mere isolering, så hvorfor ikke 70 mm regel..

Har ikke de eksisterende ydervægge allerede plast da?

Jeg ville nok have undladt at tilføje mere fugtspærrende materiale.

hej, jo ydervæggene er isolerede som sædvanligt. Grejen er, at jeg fik et tip om at gøre det sådan, fordi lige dette nye rum vil have brug for en temperatur på ca. 15 grader om vinteren, og resten af hytten vil have ca. 5 plusgrader. Så tanken var, at varmen skulle holde sig i det nye rum og ikke forsvinde gennem væggen og ind i det koldere rum. Men jeg tænker måske forkert?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.