Vi skal bygge et isoleret rum i en ellers kold lade. Vi har lammeproduktion på gården, og rummet skal fungere som kontor, opvarmning af svage lam og en vis opbevaring. Rummet vil være placeret i det ene hjørne af laden. Alle vægge skal isoleres, men kun 2 vil altså stå helt frit. Rummet vil blive ca. 3,5x3,5m. Et nyt betongulv vil blive støbt i hele laden.
Hvordan skal man konstruere væggene? Har overvejet almindelige træregler med isolering og gipsplader eller at mure op med lecablokke.
Hvad er billigst, bedst henholdsvis nemmest? Måske findes der andre endnu bedre ideer?
Taknemmelig for hjælp!

Skal 3.5x3.5 fungere som kontor og opvarmning af svage lam samt opbevaringsplads?

Tal om kompakt living ;)

Jeg vil sige, at træregler er billigst og nemmest, men leca er bedst.

Er du udelukkende ude efter god isoleringsværdi, så er træregler nok bedst også her. Men det lyder som om konstruktionen skal kunne modstå nogle hårde påvirkninger, og da ville jeg vælge leca.

Tak for svaret!

Compact ja, forhandling om pladsen pågår stadig med manden. Enten må jeg fortsætte med at argumentere for mere plads, eller så giver jeg mig her og får min vilje indendørs i stedet (hihi). Nu er lam jo ikke så store, når de har brug for opvarmning. Omkring 2-4 kg. Og opbevaringen bliver nok mest medicin og andet, der ikke må fryse. Men som sagt, vi må se, når gulvet er færdigstøbt, hvordan området føles. Jeg kan jo altid minde ham om terrassen, han forhandlede sig til at få mindre, og som han nu ærgrer sig over, fordi den er så lille.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.