Medlem
· Östergötland
· 6 indlæg
Hej
skal lave mit køkken om og overvejer lidt, hvordan jeg skal gribe det an.
skal bygge en væg, hvor et højskab og køleskab og fryser skal stå. Hvad er bedst?
At bygge væggen først og lægge gulvet rundt om eller at lægge gulvet først og derefter lægge op til væggen?
parketgulv er det, der skal lægges?
Gulvet skal vel kunne bevæge sig?
Nogle "byggeproffs" der ved?
skal lave mit køkken om og overvejer lidt, hvordan jeg skal gribe det an.
skal bygge en væg, hvor et højskab og køleskab og fryser skal stå. Hvad er bedst?
At bygge væggen først og lægge gulvet rundt om eller at lægge gulvet først og derefter lægge op til væggen?
parketgulv er det, der skal lægges?
Gulvet skal vel kunne bevæge sig?
Nogle "byggeproffs" der ved?
Selvbygger
· Stockholm
· 2 705 indlæg
Læg gulvet først. Så kan du fjerne væggen i fremtiden uden at lægge hele gulvet om.
Havde det været hjemme hos mig, ville jeg vurdere sandsynligheden for gulvskift større end sandsynligheden for, at væggen skulle væk igen. Dermed ville jeg have bygget væggen først. Eftersom TS spurgte om bevægelser i gulvet, gætter jeg på en form for trægulv, og da ville jeg i hvert fald undgå at klemme det under en væg. Det kunne måske fungere, men jeg ville ikke turde tage chancen.sir_daniel sagde:
Bliver det ikke et problem at fastgøre reglarne for væggen, hvis gulvet skal bevæge sig frit? Byg væggen først og køb en pakke ekstra gulv og læg det i skuret, så har du sikret dig, hvis du vil fjerne væggen om 5, 10 måske 20 år og vil beholde gulvet.
Klik her for at svare