Udskåret sektion af væg over dør viser indvendig struktur af masonit eller pap, med synlig pære i højre side af billedet. Døråbning med en hvid masonitvæg ovenfor, der skal fjernes i badeværelsesrenovering. Væggen er monteret over døren. Tid til renovering af badeværelset, og jeg er stødt på et lille problem. Over døren er der en slags masonit/pap væg, som jeg gerne vil fjerne og bygge en ordentlig væg i stedet. Problemet er, at væggen, som døren sidder i, kun er 70mm letbeton. Jeg vil gerne have gips + 15mm plyfa ind mod badeværelset, og så er der jo ikke meget tilbage til regel og plade ud mod den modsatte side af badeværelset.
En idé er at sætte plyfaen mellem reglerne i stedet. Er der nogen, der har et forslag?

Du behøver ikke have reglar overhovedet. Sæt så mange plyfa og gipsplader sammen, indtil du når den rigtige tykkelse.

• Synes
Claes Sörmland og 1 anden
  • Laddar…
Okay, men hvordan skal jeg fastgøre pladerne?

gips 13
plyfa 15
glespanel cc300 28
gips 13
summa 69mm

Burde fungere på en så lille en overflade

• Synes
hapazard
  • Laddar…
Tak, men er det ikke sådan, at man ikke kan fastgøre træ direkte mod letbetonen på grund af fugt?
Er det nok med lidt plast imellem?

H hövd1ngen sagde:
Tak, men er det ikke sådan, at man ikke kan fastgøre træ direkte mod letbetonen pga. fugt?
Er det nok med noget plastik imellem?
Hvis du har fugtproblemer oppe over døren inde i huset, har du større bekymringer....

• Synes
Claes Sörmland og 2 andre
  • Laddar…
Nej, det tror jeg ikke. Men det er blevet forklaret for mig, at man ikke bør bygge sådan. Men det gælder måske kun træ direkte mod pladen/gulvet.

Claes Sörmland
R RiKr sagde:
gips 13
plyfa 15
glespanel cc300 28
gips 13
summa 69mm

Burde fungere på en så pass lille overflade
Byt ud glespanelen mod 28 mm slätspont så bliver det endnu enklere.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.