Hej

Jeg overvejer at bygge en trappe selv, da jeg skal have en til overetagen.

Jeg har en overflade på 1,7m*1,70 og en højde til gulvet på 2,64m for det projekt, ville være meget taknemmelig for tips og idéer omkring dette!:)

Spiraltrappe er nok den eneste løsning.

Spiraltrappen bliver frygtelig smal, hvis man kun har 1.70 til rådighed. Midterstolpen tager sikkert 15 cm, og der er 1.55 tilbage, som deles på 2, hvilket giver ca. 75 cm trinbredde. Dette går sikkert, men som eneste trappe op til en overetage ville jeg ikke ønske at have en så smal trappe.

Okay, men kunne man få plads til en U-trappe?

trintrinnets bredde bliver jo som absolut max 850 mm, hvilket burde være et okay mål.. (den frie bredde i en 10Ms dør er vel ca 860?!). men det er klart, skal man have gelænder og spindel i midten kan det blive ret trangt. Stejl bliver det vel selvfølgelig også!

Jeg har en U-trappe ned til kælderetage i de mål, og den er helt ok at gå i. Bredden mellem vangerne er 72 cm og trinbredden ca. 25 cm. Nu er det jo til en kælderetage, så jeg behøver aldrig bære noget stort i trappen, det ville have været svært, men til at gå i er den rigtig god. Ønsker du et billede af den så sig til.

Hej bror!

Jeg ville værdsætte et billede rigtig meget!

Kommer her

• En hvidmalet trappe med trætrin i et hjem, med billeder på væggene. Trappen er svungen og lavet af lyst træ.
  • Indendørs trappe med lyse trætrin og hvidt gelænder i et moderne hjem.
Kig .http://www.atab-trappan.se!
Der er mindst to løsninger, som kan passe til dig. Jeg er i gang med at forhandle med dem om netop en sådan trappe, som du søger.
Clint

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.