På bagsiden af huset, i forbindelse med vores stenbelagte terrasse, skal der være en skråning, fordi der er en hældning på grunden samlet set.

Vores plan er at have dekorationssten i denne skråning for at få det til at se pænt ud.
Men for at være nogenlunde praktisk skal vi have en form for trappe, hvor man kan gå ned.

For at vise cirka hvor stor skråningen er, har jeg lånt et billede fra en anden, der viser dette, det bliver cirka som dette billede.
Med andre ord, en ret lille skråning.

Så til mit spørgsmål:
Hvor nemt er det at anlægge en lille trappe her?
Trappen behøver ikke være bred, jeg tænker 50-60 cm måske.
Der behøves ikke mere end 3 trin i højden, vil jeg gætte.
Kan jeg bare købe belægningssten og lægge dem oven på hinanden og bygge op? :cool:

• Lille skråning ved grusbelagt terrasse med skovl placeret i jorden og plank ved siden af. Grønt område i baggrunden.
Du kan bruge en eller anden type mursten f.eks. Jeg brugte Slottsmur. Så skal du måle op, så du ender på det rigtige niveau mod jordstenen og beregne antallet af trin ud fra det. Slottsmur f.eks. er 15 cm høj, så vidt jeg husker, og der er en vis hældning pr. trin, måske 0,5 - 1 cm. Du skal grave to dm ud i skråningen for at lægge i 0-18 først, pakke det, og så sætter du trinene i flis. Begynd nedefra, og så lægger du bare det næste lag med lidt overlap.

Det sværeste er nok at få det til, at det øverste trin skal gå i niveau med jordstenen. Det bedste er at måle så nøjagtigt som muligt. Går det alligevel galt, er det ikke helt umuligt at lave det om i værste fald.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.