4,590 læst ·
20 svar
5k læst
20 svar
Bygge støbeform 400mm diameter
En plade OSB og lidt resttræ virker. Vil du have det billigt, så tag til et loppemarked og køb de mest slidte dybe bogreoler/skabe etc lavet af plademateriale eller kig efter annoncer med gaves, en Billy reol burde f.eks. være nok.
God idé. Fik fat i et stykke 90x0.4 de havde smidt ud. Da det er for kort, valgte jeg at støbe en større plade nedenunder og cirka 10 cm op i røret. Tænkte jeg kunne få det væk senere for at hæve det, men kan ikke få det løs. Da det står i et dybt hul, er det ikke så let at komme til at binde osv. Er der nogle problemer, hvis jeg fortsætter med at støbe der og efterlader et rør i stålplade i jorden? Eller skal jeg forsøge at få det op? Måske var det også en dum idé at støbe i to omgange...mexitegel sagde:
Grav et hul og placer en firkant af tømmer de sidste 10-15 cm op gennem græsplænen. Støb direkte ned i jorden. Behøver ikke være mere kompliceret end det. MvhP Pyrdon sagde:Hej,
Behøver at støbe fundament til flagstang. Skal være 1.2m højt og 0.4m i diameter. Kan ikke finde så store støbeforme. Bygger man lettest en sådan selv af hvilket som helst træ, eller kan man måske forme en plexiglasplade eller noget plade eller lignende?
Støber man i så fald 1.2m i ét stræk, eller gør man det i omgange?
Nej, det er vel ikke noget problem at lade det være i jorden. Det vil ruste væk med tiden, del over jorden kan du jo skære væk med vinkelsliber, hvis udseendet er vigtigt.P Pyrdon sagde:God idé. Fik fat i et stykke 90x0.4, de havde smidt ud. Da den er for kort, valgte jeg at støbe en større plade underneden og typ 10cm op i røret. Tænkte jeg kunne få det væk senere for at hæve det, men kan ikke få det løs. Da det står i et dybt hul, er det ikke så let at komme til at bende osv. Er der nogle problemer, hvis jeg skulle fortsætte med at støbe der og efterlade et rør i stålplade i jorden? Eller skal jeg forsøge at få det op? Måske var det også en dum idé at støbe i to omgange...
Da det er gravet med maskine samt håndgravet og meget stenet jord, er hullet ret "grim". Det ville kræve meget beton i så fald..N Nickesågen sagde:
Klik her for at svare