Hej,

Behøver støbe fundament til flagstang. Skal være 1,2m højt og 0,4m i diameter. Finder ingen så store støbeforme. Bygger man lettest sådan en selv af vilkårligt træ, eller kan man forme en plexiglasskive eller en plade eller lignende?

Støber man i så fald 1,2m i et stræk, eller gør man det i omgange?

Claes Sörmland
Tak! Vidste at jeg havde set noget rør men at det var urimeligt dyrt. Det var nok disse stigarør. Tænkte jeg kunne komme rimeligere udenom...

Claes Sörmland
Har du fritidtid og tømmer tilovers hjemme, kan du sikkert bygge en form økonomisk. Skal du tage ud og købe tømmer til dette, så risikerer det at blive dyrt også der. Synes det koster 1500 kr bare man kigger på trævarehandelens produkter.

Claes Sörmland
Tjek om nogen vent-firma har en stump 400-rør tilbage som du kan købe måske ?

• Synes
Claes Sörmland
  • Laddar…
Claes Sörmland
Metal- og plasttønder (fade) er ellers en hel genre på Blocket. Hvis man kan holde til brugtmarkedets strulpellar.

Find papformrør, der er betydeligt billigere

Er det nogenlunde fast jord, går det fint at leje en jordbor også, så slipper du formen helt.

P Prodigys sagde:
Er det nogenlunde fast grund, går det fint at leje en jordbor også, så slipper du formen helt.
Har allerede gravet hullet. En del med gravemaskine, en del for hånd. Fuld af sten, så hullet er ikke så pænt. Så ved jeg ikke om der findes så brede jordbor heller?

T Timmermannen77 sagde:
Find formrør i pap som er betydeligt billigere
I den størrelse?

400-rør i pap 2,5 meter langt findes hos Ahlsells, min pris der er 1500 plus moms.

Søger man lidt, så findes der nogle, der har paprør, som er omkring 400mm. Det billigste jeg så nu, ser ud til at være omkring 900 kr for 2,5 m rør.

https://nasvensson.woody.se/hus-byg...51.1277006346.1720560868-324266727.1720560868

Ahlsell har også, hvis du kender nogen med konto der.

https://www.ahlsell.se/products/byg...rmar-ursparningar/pelarformar/295815-e265b94d

Ellers burde det fungere med en almindelig plasttønde, plejer at være annoncer på blocket for 2 - 300 kr .... Men så bliver det nok lidt mere end 400 mm i diameter..

For 300kr køber du 30m råspont, som du nemt kan snedkerere sammen til en 40x40 cm støbeform.
Hvis du vil gøre slutresultatet lidt pænere, kan du sætte trekantliste indvendigt i støbeformens hjørner.
Støbeforme lærte man at bygge, da jeg gik på teknis for lidt over 40 år siden.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.