D
Hej,

Jeg overvejer at bygge et koldlager. Jeg spekulerer på, om det fungerer at have en udhæng på 50 cm fra den ydre plintrække?

• Konstruktionstegning af et koldlager med mål for ydre plintudstik på 50 cm og totalt 3545 mm bredde.
D Derbyboy sagde:
Hej,

Tänkte bygga ett kallförråd. Jag undrar om det fungerar att ha ett utstick på 50 cm från yttre plintraden?
Hvilken dimension er bjælkelaget på og hvor meget svaj/nedbøjning kan du acceptere?
Jeg har op til 400mm udstik fra ydre bærline på en terrasse, og så 2,5m spændvidde til bageste fæste (i huset), hvilket fungerer aldeles udmærket med dimensionen 45x170.

D
Tak, jeg har ikke besluttet dimensionerne helt endnu. Ifølge træguidens dimensioneringsprogram kan jeg have 50 cm udhæng med 145-reglar, men det er for en terrasse. Nu skal jeg også stille en væg derude, taget hviler på væggen.

Senest redigeret:
  • Synes
klaskarlsson
  • Laddar…
D
Jeg kan acceptere en hel del nedbøjning og svaj, eftersom det er et kaldgørråd i relativt beskyttet beliggenhed.

D
Jeg ville gerne have 60-70 cm udhæng. Jeg kan have op til 45x220 som gulvstrøer, selvom det bliver lidt dyrt.

Gulvstrøen har støtte ved blå pile og mod væggen med bjælkesko (blå ring).

• Byggetegning med gulvregler understøttet ved blå pile og blå ring; viser mål og en grøn markering ved væggen.
Hvad er det som begrænser/bestemmer plinthenes placering? Burde være billigere med flere eller flytte plinthene og det antager jeg du allerede har tænkt på. Deraf spørgsmålet.

• Synes
klaskarlsson
  • Laddar…
D
Hvis jeg får lavet et ordentligt udhæng, slipper jeg for at grave jord væk til stolperne yderst. Højden er begrænset, og derfor vil jeg lægge bjælkelaget så lavt som muligt.

D Derbyboy sagde:
Tak, jeg har ikke bestemt dimensionerne helt endnu. Ifølge træguidens dimensioneringsprogram kan jeg have 50 cm udhæng med 145-reglar, men det er for en terrasse. Nu skal jeg opstille en væg derude også, taget hviler på væggen.
Mmm, netop det: Bygger du traditionelle tagspær/raka oplæg, så bliver væggen og dermed bjælkelaget jo meget mere belastet end en terrasse selvfølgelig...
Måske kan du bygge med bjælker på længden i stedet, så den væg ikke belastes fra taget i hvert fald?

D
Lageret skal være 6 meter bredt, så det bliver svært.

Jeg skal fortsætte med at grave lidt i dag og se

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.