Hej, jeg har noget træ til overs efter husbyggeri og har bygget en træterrasse på 11,5 kvm. Nu overvejer jeg at bygge et lille skur på cirka 5 kvm og undrer mig om jeg kan bygge det direkte på terrassen og således have terrassen som gulv i skuret..? Og hvis det fungerer, er der noget specielt jeg skal tænke på i konstruktionen?
Hvorfor skulle det ikke fungere at have terrassen som gulv?M Montyhill sagde:Hej, jeg fik lidt træ over efter husbyggeri og har bygget en træterrasse på 11,5 kvm. Nu overvejer jeg at bygge en lille skur på cirka 5 kvm og undrer, om jeg kan bygge den direkte på terrassen og således have terrassen som gulv i skuret..? Og hvis det fungerer, er der noget specielt, jeg skal tænke på i konstruktionen?
Trykket syld kunne måske være godt, da jeg antager, det risikerer at samle sig vand på terrassen.
Hej, tak for svar. Jeg havde tænkt at bygge rammen med trykimprægneret træ men bruge det eksisterende dæk som gulv i boden. Dit svar læser jeg som, at jeg burde lægge et gulv ovenpå rammen i stedet. Er det korrekt, og hvorfor ville det være at foretrække? Kan tilføje, at det er første gang jeg prøver at bygge noget...🙄F fribygg sagde:
Skil altangulvet og skuret og dets gulv med en sprække på mindst en cm, så mindsker du risikoen for, at fugten fra altangulvet kommer ind i skuret. Det samme plejer at gælde for folk, der bygger udestuer på eksisterende altaner; hvis de ikke adskiller gulvene ordentligt, plejer de at få problemer med regn og smeltevand, der kommer ind.
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Bygga isolerad friggebod med tryckt golvbjälklag?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Bygga om friggebod från -97 till bastu placerad vid kommungräns?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Bygga utebastu i vedbod
Bastu -
Bygga altandäck
Altan & Uteplats -
Bygga till 3 kvm på snickarbod
Fritidshus