Hej!
Skal udvide en lille smule på en hytte. Tænkte gøre det nemt for mig og ikke støbe, men sætte det på stolper. Gulvet skal reglæs med 170x45, hvad skal jeg bygge rammen af, som er let at fastgøre i en almindelig stolpe.
TAK
Skal udvide en lille smule på en hytte. Tænkte gøre det nemt for mig og ikke støbe, men sætte det på stolper. Gulvet skal reglæs med 170x45, hvad skal jeg bygge rammen af, som er let at fastgøre i en almindelig stolpe.
TAK
Hmm, mener du færdige plintar? Så har de en balksko indstøbt, som i dit tilfælde (at dømme ud fra spørgsmålet) ikke er justerbar. Problemet med færdige plintar med indstøbt balksko er, at du skal lykkes med at sætte dem i absolut vatter ved hjælp af spaden, og det kan være svært!
Balken (bærlinien) lægges derefter i balkskoene, og bjælkerne lægges på tværs.
Balken (bærlinien) lægges derefter i balkskoene, og bjælkerne lægges på tværs.
Ja, du... har intet godt svar på det. Købe stolper med justerbare bjælkesko? Ellers bliver det nok besværligt. Du skal grave huller til alle stolperne og derefter afveje og justere hver stolpe individuelt ved at lægge grus i hullet eller grave dybere. Jeg har aldrig prøvet det og ville sandsynligvis heller ikke gøre det... :-/
Ojda, først nu så jeg, at du ikke ville støbe 
Min løsning beskrevet ovenfor forudsætter, at du støber fast bjælkeskoene i pillerne.
Som Bob beskriver findes der færdigstøbte piller at købe - men det er et helvede at grave til dem og justere dem rigtigt i højden.
Og at bare placere en del af huset på for eksempel lecablok på jorden ville jeg ikke gøre....:-/
Min løsning beskrevet ovenfor forudsætter, at du støber fast bjælkeskoene i pillerne.
Som Bob beskriver findes der færdigstøbte piller at købe - men det er et helvede at grave til dem og justere dem rigtigt i højden.
Og at bare placere en del af huset på for eksempel lecablok på jorden ville jeg ikke gøre....:-/
Klik her for at svare