Hej, hvis du synes, det er lettere at arbejde med svejsning end med skruetrækker, så burde det vel ikke være noget større problem at arbejde med stål i stedet. Det bruges jo i en hel del større bygninger.
(Og en hel del huse er jo lavet med 40-fods containere som base)
Du skal lave konstruktionsberegninger for din bygning for at se, om dimensionerne er tilstrækkelige eller ej.
Dog plejer det at være markant dyrere materialemæssigt, men du behøver ikke bekymre dig om husbukk.
(Og en hel del huse er jo lavet med 40-fods containere som base)
Du skal lave konstruktionsberegninger for din bygning for at se, om dimensionerne er tilstrækkelige eller ej.
Dog plejer det at være markant dyrere materialemæssigt, men du behøver ikke bekymre dig om husbukk.
Jo jeg ved, at det er dyrere i materialer. Forskellen er, at jeg kan skære en masse tømrere væk, som skal tage overpris for noget halvfærdigt. Så er træ jo aldrig lige... Det er altid skævt. Kviste eller andet skidt. Skruer passer ikke sammen med bits osv... Skærer man firkantrøret 90 grader, så vil det mødes i 90 grader bagefter. Derfor overvejede jeg at lave rammen i stål i stedet. Jeg har ringet rundt til tømrere, og det er enten overpris eller lang ventetid. Jeg er ikke tømrer, vil ikke blive tømrer, kan intet om tømrerarbejde og vil egentlig heller ikke lære noget om det, derfor holder jeg mig hellere til materialer, jeg er bekendt med. Jeg skal prøve at gøre køkkenet derhjemme færdigt, fyren som skulle kalde, dukkede aldrig op. Så tænkte jeg, om man i stedet kunne montere kakler med typ pl400 for at undgå al det brok, som er typisk byggesektorens klamphuggeri.Dowser4711 sagde:
Tja, om du tycker det er enklere at arbejde med svejsning end med skruemaskine, så burde det vel ikke være noget større problem at arbejde med stål i stedet. Det gøres jo i en hel del større bygninger.
(Og en hel del huse er jo lavet med 40-fods containere som base)
Du får jo lave konstruktionsberegninger for din bygning for at se om de dimensioner er tilstrækkelige eller ej.
Dog plejer det at være betydeligt dyrere materialemæssigt, men du slipper for at bekymre dig om husbuk.![]()
Byggeveteran
· Norrland
· 342 indlæg
Oj du virkede ikke til at have meget tilovers for tømrere. Alle tømrere er ikke klamphuggere og idioter kan jeg sige, selvom der findes en hel del. Men det gør der inden for alle brancher. Selvfølgelig kan træ være skævt, men hvis du køber en lidt højere klasse træ, så er det lige og fint. Det er ikke raketforskning at slå en ramme sammen kan jeg sige. Det klarer du garanteret, hvis du har lyst. Men vil du hellere lave en ramme af stål, så fungerer det jo også. Men det eneste jeg undrer mig over er, hvad du har tænkt at have som facade og beklædning indvendigt, hvis du har tænkt at isolere?
Jo du kan absolut lime fliserne op, hvis du vil i stedet for at køre på fix
Jo du kan absolut lime fliserne op, hvis du vil i stedet for at køre på fix
Byggeveteran
· Norrland
· 342 indlæg
Ja, ofte bygger man jo kommercielle bygninger med stål, og det fungerer jo fint at holde isoleret osv.
Oftest er det vel på grund af store spændvidder eller komplekse former, men naturligvis kan man jo gøre det på grund af snedker-foragt.
Oftest er det vel på grund af store spændvidder eller komplekse former, men naturligvis kan man jo gøre det på grund af snedker-foragt.
Klik her for at svare