Jeg ville have brug for tips til, hvordan jeg kan bygge denne limtrægavl med en god fremgangsmåde.
Den består af 2 limtræsøjler på hver side, 115x115. Derefter er der 2 store 115x270 limtræ med 30 graders hældning.
Derefter en lang horisontal og en lodret i midten. Alt skal sættes sammen med store specialbeslag og bolte.
På hver side skal først 12mm k-plywood skrues på. Planlagte plader ses i forskellige farver på venstre side og deres placering. Det samme vil ske på højre side.
Jeg overvejer at samle det hele liggende og derefter rejse hele væggen i ét stykke.
Skal så lægge alt på bukkene for at kunne skrue nedefra og derefter pladerne ovenfra.
K-plywooden skal på først, for derefter skal de lange beslag sidde udenpå og fastgøre de forskellige dele sammen.
Hvordan ville I gøre det?
Den består af 2 limtræsøjler på hver side, 115x115. Derefter er der 2 store 115x270 limtræ med 30 graders hældning.
Derefter en lang horisontal og en lodret i midten. Alt skal sættes sammen med store specialbeslag og bolte.
På hver side skal først 12mm k-plywood skrues på. Planlagte plader ses i forskellige farver på venstre side og deres placering. Det samme vil ske på højre side.
Jeg overvejer at samle det hele liggende og derefter rejse hele væggen i ét stykke.
Skal så lægge alt på bukkene for at kunne skrue nedefra og derefter pladerne ovenfra.
K-plywooden skal på først, for derefter skal de lange beslag sidde udenpå og fastgøre de forskellige dele sammen.
Hvordan ville I gøre det?
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 indlæg
Hvorfor må den horisontale ikke gå helt ud til hammarbandet?
Skal væggen være 944 mm tyk?
Virker som en lidt rodet konstruktion.
Har du regnet på om 115 x 270 er tilstrækkeligt som højben?
Har du overvejet en almindelig W-takstol, får meget høj bæreevne takket være gitterkonstruktionen.
Protte
Skal væggen være 944 mm tyk?
Virker som en lidt rodet konstruktion.
Har du regnet på om 115 x 270 er tilstrækkeligt som højben?
Har du overvejet en almindelig W-takstol, får meget høj bæreevne takket være gitterkonstruktionen.
Protte

Vi har en konstruktør som har regnet på dette. Væggen er ikke 944mm tyk, men det er bredden. Med den skruefaste k-plywood bliver hver vægside meget stabil og ligesom en stor søjle. En stor skydedør skal være i midten og ovenfor 2 trekantede vinduer.prototypen sagde:
Klik her for at svare
