Jeg ville have brug for tips til, hvordan jeg kan bygge denne limtrægavl med en god fremgangsmåde.
Den består af 2 limtræsøjler på hver side, 115x115. Derefter er der 2 store 115x270 limtræ med 30 graders hældning.
Derefter en lang horisontal og en lodret i midten. Alt skal sættes sammen med store specialbeslag og bolte.
På hver side skal først 12mm k-plywood skrues på. Planlagte plader ses i forskellige farver på venstre side og deres placering. Det samme vil ske på højre side.
Jeg overvejer at samle det hele liggende og derefter rejse hele væggen i ét stykke.
Skal så lægge alt på bukkene for at kunne skrue nedefra og derefter pladerne ovenfra.
K-plywooden skal på først, for derefter skal de lange beslag sidde udenpå og fastgøre de forskellige dele sammen.

Hvordan ville I gøre det?
 
  • Illustration af limtrægavelkonstruktion med 115x115 pelare, 115x270 bjælker i 30 graders hældning, og farvekodet k-plywood på venstre side.
Hvorfor må den horisontale ikke gå helt ud til hammarbandet?
Skal væggen være 944 mm tyk?

Virker som en lidt rodet konstruktion.
Har du regnet på om 115 x 270 er tilstrækkeligt som højben?

Har du overvejet en almindelig W-takstol, får meget høj bæreevne takket være gitterkonstruktionen.

Protte
 
Illustration af tagkonstruktion med skråt tag, synlig træramme, plads til skydedør og trekantede vinduer øverst.
prototypen prototypen sagde:
Hvorfor får ikke den horisontale gå helt ud til hammarbåndet?
Skal væggen blive 944 mm tyk?

Virker lidt forvirrende konstruktion.
Har du regnet om 115 x 270 rækker som højben?

Har du overvejet en almindelig W-tagstol, får meget høj bæreevne takket være fagværksvirkning.

Protte
Vi har en konstruktør som har regnet på dette. Væggen er ikke 944mm tyk, men det er bredden. Med den skruefaste k-plywood bliver hver vægside meget stabil og ligesom en stor søjle. En stor skydedør skal være i midten og ovenfor 2 trekantede vinduer.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.