Hej!

Har købt en 180 kg tung håndvask, som jeg skal bygge et skab til. Har fundet 15x15-bjælker, som jeg tænkte bruge, men er usikker på, hvordan man samler det, så det ikke bliver vaklende/usikkert at stille en så tung håndvask på. Tror I, dette ville fungere? Og hvordan burde man samle/fuge bjælkerne?

• Tunge træbjælker og et tungt håndvask med træstøtter præsenteret sammen med en skitse af en kommodestel lavet af 15x15 bjælker.
Hvis jeg skal gætter, vil jeg tro, at man kan stille mindst 20 ton på en 150x150 stolpe, som er en meter lang...

Jeg antager, at skitsen ikke er, som den er, på grund af, du vil have det udseende, men derimod noget overkill, som skal holde?

Antager, at du vil have noget rustikt udseende i hvert fald? Og at du vil bygge selv?

Hvis det er vigtigt med funktion, tror jeg, det er enklere at vælge en færdig kommode og tilpasse den for at holde til vægten...

Dan_Johansson Dan_Johansson sagde:
Hvis jeg får lov til at gætte, så ville jeg tro, at man kan placere mindst 20 ton på en 150x150 stolpe, som er en meter lang...

Jeg antager, at skitsen ikke er, som den er på grund af, at du vil have det udseende, men snarere noget overkill, der skal holde?

Antager, at du vil have noget rustikt udseende i det mindste? Og at du vil bygge selv?

Hvis det er vigtigt med funktion, tror jeg, at det er nemmere at vælge en færdig kommode og tilpasse den til at holde til vægten...
Ja, tænker ikke at bjælken ikke holder, mere om konstruktionen holder. Så det ikke bliver vakkelvornt.

Vil have dette udseende mere end at det er en korrekt konstruktionsskitse ja. :D

Vil jo have udseendet, men at det selvfølgelig fungerer konstruktionsmæssigt.

Hvad er størrelsen på håndvasken?

Jeg tror, det vil se ret klodset ud med en så stor "rektangel" under... 🤔

Hvordan er mulighederne for at fastgøre det på væggen?

105 cm x 54 cm

Måske det, men vi kommer nok til at lede efter skabslåger, som vi sætter foran.

Ja, det kan fastgøres i væggen.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.