Har en 4m bred rullegardin, som jeg tænkte gemme oven over vinduet, så den ikke kan ses. Har tænkt frem og tilbage på, hvordan jeg skal løse det på bedste måde, hvad siger forumet om denne løsning? Det er en elektrisk 240v motorstyret gardin, skal man forvente at kunne komme til den en gang imellem?

• Tegning af konstruktion til skjult elektrisk rulleskærm over vindue, med lag af krydsfiner, OSB og gips. Viser mål og placering af komponenter.
N NoOne2k sagde:
Har en 4m bred rullgardin som jeg tænkte skjule over vinduet, så den ikke kan ses. Jeg har overvejet frem og tilbage på, hvordan jeg bedst løser det, hvad siger forummet til denne løsning? Det er en elektrisk 240v motordrevet gardin, skal man regne med at kunne komme til den en gang imellem?
Skal 'kassen', du vil skjule rullgardinen i, monteres i loftet? Det føles som om det ville blive en ret klodset ting, men jeg ved jo ikke, hvordan det ellers ser ud i rummet. Jeg har en idé, jeg skal se, om jeg kan lave en enkel skitse.

M MetteKson sagde:
Skal 'kassen' du skal gemme rullegardinet fastgøres i loftet? Det føles som om det ville blive en ret klodset sag, men jeg ved jo ikke, hvordan det ser ud i rummet i øvrigt. Jeg har en idé, jeg skal se om jeg kan lave en enkel skitse.
Den vil i så fald blive indbygget i væggen over vinduet og ligge skjult i væggen

N NoOne2k sagde:
Den kommer isf blive indbygget i væggen over vinduet og ligge skjult i væggen
Aha, det forstod jeg ikke.

A
N NoOne2k sagde:
Har en 4m bred rullegardin som jeg tænkte at gemme oven over vinduet, så den ikke ses. Har tænk frem og tilbage på hvordan jeg skal løse det på bedste måde, hvad siger forummet om denne løsning? Det er en elektrisk 240v motorstyret gardin, skal man regne med at kunne nå den indimellem?
Hej, hvordan gik det for dig? Overvejer en lignende løsning over mine altandøre som af en eller anden grund åbnes indad.

Det gik helt fint. Gjorde som tegningen i det første indlæg, blev stabilt og godt, ulempen er, at den dag den skal udskiftes, skal man finde skruernes hoveder frem og male hele væggen om, når man skal tage motoren ned.

Der er fordele og ulemper ved alt. Desværre er jeg flyttet fra huset, men jeg behøver ikke bekymre mig om, hvordan jeg skal løse eventuelle problemer den dag, de opstår.

I dag fungerer den dagligt efter fem år. Installationen blev usynlig.

Desuden valgte jeg at indfælde spots i den horisontale dækliste, som er 100mm bred.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.