Hejsan! Nu er det sådan, at jeg skal bygge mit første indendørs loft i min lejlighed. Har brug for råd og tips ud fra jeres erfaringer og viden.

1: Stålregler eller træ, og hvilken størrelse kræves til dette, og hvad er billigst?

2: Er der nogen proces, der er lidt besværlig, og som man skal overveje lidt ekstra, inden man går i gang?

3: Rummet er 3 meter bredt, og så skal der jo være (regler?) som bærer reglerne i midten af loftet. Skal det fastgøres med noget specielt?

Tak på forhånd! Daniel
 
Gips eller panel?
Brug glespanel.
Gips er besværligt uden gipshiss. Kan lejes billigt hos f.eks. cramo.
 
eldanne sagde:
Hej! Nu er det så, at jeg skal bygge mit første loft i min lejlighed. Har brug for råd og tips ud fra jeres erfaringer og kunnen.

1: metalprofiler eller træ, og hvilken størrelse kræves der, og hvad er billigst?

2: noget moment der er lidt vanskeligt, som man skal tænke lidt over på forhånd?

3: rummet er 3 meter bredt, og der skal jo være (profiler?) som bærer profilerne i midten af loftet. Skal det fastgøres med noget specielt?

Tak på forhånd! Daniel
Er ikke helt med på forudsætningerne?

Har du revet det gamle loft ned, eller skal du sænke det mod det eksisterende loft?

Skal du have gips, panel eller folieret spånplade?

Som sagt, fortæl mere om forudsætningerne og hvad du ønsker for slutresultat!
 
Har eksisterende betontag i dag, som ikke er så pænt. 3 af 4 vægge i rummet består af en eller anden type spånplade, og den sidste væg er beton :-) tænkt at køre gipsloft.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.