3,461 læst ·
3 svar
3k læst
3 svar
Bygge indervæg uden at forankre i gulv, hvad bør jeg tænke på?
Skal dele op stuen til et større og et lidt mindre rum, da den mindste i familien har brug for sit eget rum at sove i. Men da dette rum kun vil være midlertidigt i måske 1-2 år, indtil vi har ordnet rum i kælderen, og da vi lige har lagt et nyt og dyrt gulv, vil jeg ikke forankre væggen i gulvet.
Bredden på væggen er 420 cm og lofthøjden er 250 cm.
Er det bare at lægge en lægte mod gulvet med beskyttelsespapir under, og så går der ned stående lægter, som jeg saver meget tæt og presser ind mellem den lægte, der sidder i loftet, og den, der ligger løs på gulvet, hvorefter jeg forankrer de stående lægter oppe og nede. Eller vil væggen bevæge sig let på denne måde.
Der vil altså blive forankret lægter på begge sider samt i loftet, kun den liggende på gulvet vil ikke blive forankret.
Bredden på væggen er 420 cm og lofthøjden er 250 cm.
Er det bare at lægge en lægte mod gulvet med beskyttelsespapir under, og så går der ned stående lægter, som jeg saver meget tæt og presser ind mellem den lægte, der sidder i loftet, og den, der ligger løs på gulvet, hvorefter jeg forankrer de stående lægter oppe og nede. Eller vil væggen bevæge sig let på denne måde.
Der vil altså blive forankret lægter på begge sider samt i loftet, kun den liggende på gulvet vil ikke blive forankret.
Renovatør
· Kalmar
· 3 054 indlæg
Det går godt at anvende stålreglar i loftet og mod gulvet med syltætning i gummi som beskyttelse, så lidt overlængde på reglarne imellem, så slipper du for skruehuller bagefter.
Renovatør
· Kalmar
· 3 054 indlæg
Ja
Klik her for at svare